Japanski proizvođač automobila "Honda" planira do 2022. godine zatvoriti svoju jedinu fabriku u Britaniji i tako ukinuti 3.500 radnih mjesta, što je s približavanjem Brexita još jedan u nizu udaraca automobilskoj industriji Ujedinjenog Kraljevstva.
Japanska kompanija prošle godine je u fabrici automobila "Swindon" proizvela 160.000 Honda Civica, od čega je otprilike 90 posto izvezeno u EU.
Honda je jutros potvrdila te planove, o kojima su britanski mediji pisali već sinoć, nakon što je član parlamenta Džastin Tomlinson (Justin) izjavio kako je razgovarao s predstavnicima "Honde" koji su kazali da se o tome konsultiraju s osobljem.
- Teška odluka, ali i priprema za proizvodnu mrežu budućnosti. Ne očekuje se gubitak nijednog radnog mjesta ni promjene u proizvodnji do 2021. godine - rekao je Tomlinson.
Katsuši Inoue, predsjednik "Honde'' u Evropi, jutros je poručio da u svjetlu promjena bez presedana koje utječu na njihovu industriju, od vitalne je važnosti da se ubrza strategija elektrifikacije i u skladu s tim restrukturiraju globalne operacije.
- Kao rezultat toga, morali smo donijeti ovu tešku odluku da se konsultiramo s našom radnom snagom o tome da bismo mogli pripremiti svoju proizvodnu mrežu za budućnost - poručio je Inoue u saopćenju.
Sindikat "The Unite" saopćio je da će takav potez "Honde" predstavljati razorni udarac.
- Automobilska industrija u UK u posljednje dvije decenije bila je dragulj u kruni sektora proizvodnje i sada je dovedena na tako nizak nivo zbog haotične nesigurnosti oko Brexita, kreirane rigidnim pristupom koji je usvojila premijerka Tereza Mej (Theresa May) - rekao je Des Kvin (Quinn) iz "The Unitea".
Osim što će prouzročiti ozbiljne posljedice radnicima i njihovim porodicama, također će utjecati na hiljade radnih mjesta u produženom lancu opskrbe u cijeloj zemlji, dodao je Kvin.
Portparol premijerke Tereze Mej poručio je kako je jedino ispravno da se prije ikakvih komentara pričeka dok kompanija ne porazgovara sa svojim radnicima.
U svom tvitu Tomlinson je kazao da "Honda" temelji takvu odluku na globalnim trendovima, a ne na Brexitu te da će se cijela proizvodnja za evropsko tržište konsolidirati u Japanu 2021. godine.
Automobilska industrija općenito se suočava s padom potražnje u Kini i sve slabijom prodajom dizelskih vozila, a "Hondina" fabrika u Svindonu proizvodi i VTEC turbo benzinske, ali i dizelske i-DTEC motore.
Neki mediji, međutim, navode da je jedan od faktora koji je pridonio odluci "Honde" da se povuče iz Britanije i Brexit jer je taj proizvođač automobila zabrinut zbog mogućeg uvođenja carina nakon što Britanija napusti EU.
Konkurentski japanski proizvođač automobila "Nissan" početkom mjeseca naveo je Brexit kao jedan od razloga za otkazivanja planirane izgradnje njihovog X-Trail terenskog vozila u Sanderlendu.
"Toyota" i "Jaguar Land Rover" su, također, izrazili zabrinutost oko rizika od Brexita bez dogovora s EU u sljedećim mjesecima. Prošle sedmice "Ford" je upozorio da bi odlazak iz EU bez dogovora bio katastrofalan.