Švicarski sud presudio je da njemačka firma "Jägermeister" može nesmetano koristiti križ u sklopu svog znaka, ne vrijeđajući pritom vjerska uvjerenja potrošača.
Kako piše portal Swissinfo, sudije saveznog upravnog suda u švicarskom St. Galenu odbacile su tužbu švicarskog Saveznog instituta za intelektualno vlasništvo kojom se željelo ograničiti "Jägermeisterovu" upotrebu logotipa na bocama s tim alkoholnim pićem i reklamnoj odjeći.
Prema presudi, logo marke "Jägermeister" – jelen s blistavim bijelim križem između rogova – nije nemoralan i bez ograničenja se može koristiti kao promotivni simbol u Švicarskoj.
Savezni institut za intelektualno vlasništvo je, naime, zatražio ograničenja navodeći kako je križ unutar zaštitnog znaka globalno popularnog digestiva i aperitiva uvredljiv za vjerske sklonosti pojedinih potrošača.
Sudije saveznog upravnog suda su u pojašnjenju presude istakle da prosječni potrošač "Jägermeisterov" znak, iako pozadina logotipa doista proizlazi iz drevne kršćanske priče, jasno povezuje s tim pićem, a ne s kršćanskom tradicijom i životima svetaca.
Bijeli jelen i užareni križ na znaku ovog biljnog napitka odnose se na priču o svetom Hubertu, Belgijancu iz 8. stoljeća i zaštitniku lovaca, koji je bio toliko strastven u lovu da je zapostavljao svoje vjerske obaveze i dužnosti. Prema predanju, svetom Hubertu se tokom lova na Veliki petak obratio jelen s užarenim križem između rogova te mu je rekao da se vrati svojim duhovnim zadaćama.