Nacija Turske se povezivala s velikom pticom koja je najpoznatija kao simbol sjevernoameričkog praznika Dana zahvalnosti.
Ujedinjene nacije su u četvrtak priznale preimenovanje zemlje u Turkaj (Turkiye), što se izgovara tur-key-yay, u potezu za koji je ministar vanjskih poslova Mevlut Ćavušolu (Cavusoglu) rekao da će povećati vrijednost brenda njihove zemlje.
- Glavni razlog zašto Turska mijenja ime je da se eliminira povezanost s pticom. Ali, također, termin se koristi u kolokvijalnom jeziku da označi neuspjeh - rekao je Sinan Ulgen, predsjednik istanbulskog think-tanka EDAM-a.
Za predsjednika Redžepa Tajipa Erdoana (Recepa Tayyipa Erdogana), koji se kandiduje za reizbor sljedeće godine, novo ime na najbolji način izražava kulturu, civilizaciju i vrijednosti turskog naroda.
- Međunarodne organizacije sada imaju obavezu da koriste novi naziv, ali to se neće dogoditi preko noći za širu javnost. Vjerovatno će proći mnogo godina da šira međunarodna javnost pređe iz Turske u Tursku - rekao je Ulgen za CNN.
Dodao je da ovo nije prvi put da nacija pokušava promijeniti ime.
- Sličan pokušaj učinjen je sredinom 1980-ih pod premijerom Turgutom Ozalom, ali nikada nije dobio toliku popularnost - rekao je on.
Možda postoje političke motivacije iza ovog poteza jer se Turci vraćaju na birališta sljedećeg juna usred velike ekonomske krize.
- Ovo je još jedna strategija koju je turska vlada primijenila da dopre do nacionalističkih glasača u ključnoj godini za tursku politiku - rekao je Frančesko Sikardi (Francesco Siccardi), viši programski menadžer u istraživačkom centru Carnegie Europe.
Vrijeme promjene imena je "ključno" za izbore sljedeće godine, dodao je on.
- Odluka o promjeni imena objavljena je prošlog decembra, kada je predsjednik Erdoan zaostajao u svim istraživanjima javnog mnijenja i kada je zemlja prolazila kroz jednu od najgorih ekonomskih kriza u posljednjih 20 godina - istakao je.
Erdoanova pozicija u anketama značajno je opala tokom godina. Ankete s kraja prošle godine pokazuju podršku vladajućoj stranci AK na oko 31-33 posto prema Reutersu, što je pad sa 42,6 posto na parlamentarnim izborima 2018. godine.
Ulgen je međutim rekao da je promjena imena bila više strategija rebrendiranja kako bi se ojačao međunarodni ugled zemlje, a ne predizborni trik.
Vanjskotrgovinski deficit Turske porastao je u aprilu za 98,5 posto na godišnjem nivou na 6,11 milijardi dolara, javio je Reuters, pozivajući se na Turski statistički institut. Godišnja inflacija je prošlog mjeseca skočila na 73,5 posto, što je maksimum u 22 godine.
Analitičari kažu da u vrijeme krize predsjednik ima tendenciju da pribjegne populističkim potezima kako bi skrenuo pažnju s problema kod kuće. Ekonomska previranja, koja su već izvela ljude na ulice, bila su glavobolja za vladu.
- Novo ime će odvratiti domaću publiku od konkretnijih, hitnih problema i ponuditi predsjedniku Erdoanu još jedan argument u korist jače, tradicionalnije Turske - rekao je Sikardi.
U drugom populističkom potezu 2020. godine, Erdoan je izdao dekret o pretvaranju historijskog vizantijskog muzeja Aja Sofija u Istanbulu u džamiju. U nedostatku konkretne politike za rješavanje ekonomskih i političkih problema zemlje, Erdoan traži spas u populističkoj politici identiteta, napisao je politički analitičar Seren Korkmaz o tom potezu u to vrijeme.
- On podstiče turski nacionalizam i islamizam i cilja na opozicione ličnosti - naveo je on.
Novo ime ima i simboličku vrijednost, jer je usvojeno 1923. godine nakon što je nova nacija izašla iz pepela Prvog svjetskog rata.
- Njegovo usvajanje na globalnom nivou bi "učvrstilo Erdoanovo mjesto u turskoj historiji pored oca osnivača republike Mustafe Kemala Ataturka - rekao je Sikardi, piše CNN.