MEGAPROJEKT

Ovako će izgledati novi francuski nosač aviona na nuklearni pogon

Brod bi trebao biti dužine čak 310 metara

Izgled novog nosača aviona. Twitter

Z. K.

21.10.2022

Bivša francuska ministrica odbrane Florence Parly još je prije četiri godine najavila da Francuska pokreće projekt izgradnje novog nosača aviona na nuklearni pogon. 

Dvije godine kasnije predsjednik Emanuel Makron (Emmanuel Macron) službeno je pokrenuo program razvoja broda, a sada je francuski industrijski div Naval Group predstavio ključne karakteristike i izgled novog nosača aviona.

Kao i svaki složeni vojni megaprojekt, i ovaj je pokrenut prilično "rano" s obzirom na očekivani završetak gradnje broda i njegovo konačno uvođenje u operativnu službu, koje bi se trebalo dogoditi tek krajem 2037. ili početkom 2038. godine.

Prema onome što je Naval Group otkrila na EuroNaval 2022 konferenciji novi nosač aviona, koji se zasad vodi pod projektnim imenom PA-Ng, bit će znatno veći nego što se to očekivalo. Brod bi trebao biti dužine čak 310 metara i istisninu od čak 82.500 tona. Za usporedbu, trenutno jedini operativni francuski nosač aviona, Charles de Gaullea ima istisninu od 42.500 tona, a dug je 261,5 metara.

Novi nosač aviona će, kao i De Gaulle, imati nuklearni pogon - konkretno, dva K22 nuklearna reaktora koji će brodu omogućiti postizanje brzine veće od 30 čvorova. Također, reaktori će biti izvor energije i za mnogobrojne brodske sisteme. Što se tiče naoružanja i raznih radarskih sistema i senzora kojima će brod biti opremljen, Naval Group zasad nije htjela ništa otkrivati.

Njihov logični argument glasi da naprosto ne mogu znati kakvi će sistemi biti razvijeni u narednim godinama, a koji bi se u konačnici mogli naći na brodu.

Očekuje se da će PA-Ng imati posadu od oko 2.000 mornara i časnika i kapacitet za 30 borbenih aviona. To će u početku vjerovatno biti Dassault Rafale M (verzija za mornaricu), a nakon 2040. moguće i "Borbeni avion nove generacije" kojeg Francuska razvija zajedno s Njemačkom i još nekoliko zemalja.

Osim borbenih aviona, bit će mjesta i za dronove, avion koji služi za špijuniranje i sistem ranog upozorenja te nekoliko helikoptera. Konstrukcija broda trebala bi početi 2026., a privesti se kraju 10 godina kasnije, što bi novom brodu ostavilo oko dvije godine za iscrpna testiranja svih sistema. Budući da se radi o izrazito kompleksnom projektu, nema sumnje da će francuske porezne obveznike koštati milijarde eura.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.