VRTOGLAVIH 15,9 MILIJARDI

Kandidati na izborima u SAD oborili rekord u prikupljenim sredstvima

Što se tiče trke za Bijelu kuću, potpredsjednica Kamala Haris je ta koja je privukla najviše sredstava

Predsjednički kandidati. Instagram

Dž. R.

prije 3 sata 3 minute

Kandidati na predsjedničkim izborima u SAD, gdje je danas u toku glasanje, oborili su rekord u prikupljanju sredstava, prikupivši ukupno 15,9 milijardi dolara, saopštila je organizacija Open Sikrets (OpenSecrets) koja je sakupila podatke.

Dvostruko više nego ranije

To se odnosi na predsjedničke kandidate, demokratkinju Kamalu Haris (Harris) i republikanca Donalda Trampa (Trump), kao i na one koji se kandidiraju za mjesto u Kongresu. Premašen je prethodni rekord postavljen 2020. godine, koji je iznosio 15,1 milijardu dolara.

To je više nego dvostruko više od izbornog ciklusa 2016., kada je potrošeno 6,5 milijardi dolara.

Što se tiče trke za Bijelu kuću, potpredsjednica Kamala Haris je ta koja je privukla najviše sredstava, sa prikupljenih više od milijardu dolara, a mali donatori imali su doprinos do 40 posto. Tome je dodato 586 miliona od političkih komiteta koji je podržavaju.

Njen rival Tramp je prikupio 382 miliona dolara, od kojih 28 posto dolazi od malih donatora. Odbori za podršku prikupili su 694 miliona dolara. Najveći donator je Timoti Melon, 81-godišnji bankar koji je dao 197 miliona dolara republikanskim kandidatima i Trampu.

Nekoliko ličnosti, Ričard i Elizabet Juhlejn, Mirijam Adelson, Ilon Mask i Kenet Grifin također su dali više od 100 miliona dolara republikancima.

Sa demokratske strane, Majkl Blumberg je glavni donator sa 93 miliona dolara. Džordž Soroš je dao 56 miliona dolara preko svog odbora za podršku.

Reklamne kampanje

Najveći dio iznosa, 10,5 milijardi dolara, potrošeno je na reklamne kampanje.

Kampanje Trampa i Haris potrošile su ukupno 2,6 milijardi dolara na oglašavanje od marta do 1. novembra. Ukupno 1,6 milijardi dolara je potrošeno za Haris i 993 miliona dolara za Trampa.

Poruke koje je prenijela Kamala Haris uglavnom se tiču poreza, prava na abortus, zdravlja i ekonomije. Tramp se fokusirao na imigraciju, inflaciju, kriminal, poreze i ekonomiju.

Iako Amerikanci sve više vremena provode na internetu, društvene mreže su činile samo 17 posto reklamne potrošnje dva predsjednička kandidata.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.