Kad je u redakciju prošloga petka, uoči Kongresa SDA, ušao kolega novinar i rekao da mu je njegov izvor, dobro upućen u političke prilike, rekao da će se ovih dana desiti nešto što će Bosnu i Hercegovinu vratiti dva, tri koraka unazad i zbog čega će se dići velika prašina, od srca smo se nasmijali ispitujući ga ko mu je izvor.
Nasmijali jer, u principu, kada se posljednji put desilo nešto zbog čega smo skočili dva, tri koraka naprijed. Nikad, a možda ni tad.
Hljeba i igara. Skreni pažnju s bitnoga, za život neophodnog, dugoročni interes važnog, na kratkoročne i potpuno besmislene ciljeve, ali opasne i retrogradne „ratove riječima“ koji ne koriste nikome osim njima. Političarima.
Generaliziranje stvari, ljudi, pojava... priglupa je i može biti opasna stvar pa i kad su oni u pitanju. Ali jednoga te istoga se late gotovo svi čim im nestane ćumura za hajcanje vatre – Dejtonskog sporazuma.
Povuci-potegni, kako kome zatreba, tumači kako ti odgovara, izvuci dio koji ćeš (zlo)upotrijebiti čim ti zatreba. Država BiH. Entiteti - dva, tri. Otcjepljenje. Pripajanje.
Nije Dejton „švedski sto“ da posežemo za onim šta nam se sviđa. Ako to i kada učine, činioci moraju biti svjesni jednoga – kršenje Dejtona vodi u nestanak entiteta, koji na osnovu njega i postoje.
U svojoj reakciji na reakcije nakon usvajanja Deklaracije SDA OHR je ponovio da je neupitan teritorijalni integritet BiH i njene temeljne strukture kao jedinstvene, suverene države, koja se sastoji od dva entiteta, kako je determinirano i Ustavom, te da BiH nije državna zajednica, a dva entiteta pravno postoje samo na osnovu Ustava BiH.
Svaka izmjena unutrašnje organizacije BiH mora biti usvojena u skladu s procedurama predviđenim u Ustavu, što zahtijeva široku podršku unutar političkog spektra BiH, uključujući sve konstitutivne narode.
Na svojoj prvoj konferenciji za novinare, usred kreiranog haosa, šef Delegacije Evropske unije u BiH i specijalni predstavnik Evropske unije, ambasador Johan Satler (Johann Sattler) kazao je da očekuje da bh. institucije izrade akcioni plan za izradu plana prioriteta provođenja reformi, što bi značilo opredijeljenost da se krene naprijed.
- Mnogo toga u BiH preostaje da se uradi, ali sve je moguće uz implementaciju neophodnih reformi. Retorika podjela preuzima javni diskurs, a zanemaruju se stvarne potrebe građana. EU želi BiH u svojoj porodici. Mišljenje EK iz maja ove godine to i potvrđuje uz pet prioriteta - kazao je on.
Za pokoljenja nova, moramo naprijed, moramo hvatati korak sa 21. stoljećem, moramo formirati vlast, zaustaviti odlaske, afirmirati mlade, otvarati fabrike, cijeniti i čuvati stručnjake, razvijati sport, graditi povjerenje, poštovati jedni druge, razlike cijeniti kao bogatstvo, moramo se naučiti smeće bacati u kante, ljudima vratiti dostojanstvo, školstvo izvući iz ralja neznalica, prestati lagati, varati, krasti, otimati od siromašnih i davati bogatima da postanu još bogatiji, moramo u EU... A ne pričati iz šupljeg u prazno.
Jer šuplje vam je sve to. Od Kulina bana, preko ZAVNOBiH-, do Dejtona Bosna i Hercegovina je jedna. I jedina.
1. Kontinuitet
Republika Bosna i Hercegovina, čije je zvanično ime od sada “Bosna i Hercegovina”, nastavlja svoje pravno postojanje po međunarodnom pravu kao država, sa unutrašnjom strukturom modificiranom ovim Ustavom, i sa postojećim međunarodno priznatim granicama.
Ona ostaje država članica Ujedinjenih naroda i može kao Bosna i Hercegovina zadržati članstvo ili zatražiti prijem u organizacijama unutar sistema Ujedinjenih naroda, kao i u drugim međunarodnim organizacijama.
2. Demokratska načela
Bosna i Hercegovina je demokratska država koja funkcioniše u skladu sa zakonom i na osnovu slobodnih i demokratskih izbora.
3. Sastav
Bosna i Hercegovina se sastoji od dva entiteta: Federacije Bosne i Hercegovine i Republike Srpske (u daljnjem tekstu “entiteti”).