Nakon što je Slovenija ovih dana u Srbiju uputila podsjetnik da joj se vrati 313 umjetničkih djela, historijskih predmeta i dokumenata koji se nalaze u srbijanskim muzejima, službenim rezidencijama i državnim ustanovama, među kojima je i film Veljka Bulajića "Bitka na Neretvi", ljubljanski zahtjev prokomentirao je i slavni reditelj.
Prema pisanju "Jutarnjeg lista", Slovenija je još 2015. predala Srbiji popis djela koja smatraju svojom kulturnom i diplomatskom baštinom, a nalaze se u nekadašnjim saveznim ustanovama bivše SFRJ, muzejima u Beogradu i arhivima, te zatražila njihov povrat prema sporazumu o sukcesiji koji su potpisale sve sljednice.
Među djelima se nalaze i dva filma: "Zadah tela" Živojina Pavlovića te svjetski poznata "Bitka na Neretvi" Veljka Bulajića, čime Ljubljana tvrdi kako su ti filmovi zapravo slovenski.
Slovensko polaganje prava na "Bitku na Neretvi" za tportal je prokomentirao proslavljeni reditelj Veljko Bulajić.
- Glavni producent filma je "Jadran film" s Filmskom radnom zajednicom Hrvatske, dok su koproducenti bili bosanskohercegovačka kuća "Bosna film", a distributer sarajevska "Kinema". Nosilac projekta s ulaganjima od 80 posto svojih vlastitih sredstava bio je "Jadran film", a autori filma smo ja kao reditelj, Duško Jeričević kao scenograf, Tomislav Pinter kao snimatelj, Vladimir Kraus Rajterić kao skladatelj, Vladimir Tadej kao kostimograf te Zdravko Mihalić kao izvršni producent "Jadran filma" i Ljubo Šikić kao predsjednik Filmske radne zajednice. Mislim da sam ovim podacima dao sasvim jasan odgovor čudnoj slovenskoj tvrdnji koja, kao i Srbija, uopće nije sudjelovala u stvaranju filma", kazao je za Bulajić.
Proslavljeni reditelj precizirao je kako su pored domaćih producentskih kuća u koprodukciji učestvovale strane producentske kuće "United Commonwealth" iz Los Anđelesa, rimski "Igor filmte Eichberg" film iz Mincena, no niti jedna producentska kuća iz Slovenije ili Srbije.
- Sve što sam naveo nepobitno dokazuje kako je film "Bitka na Neretvi" djelo hrvatske kinematografije - zaključuje Bulajić, dodajući kako je njegov film iz 1969. godine prošle sedmice prikazan u Tokiju pred punom dvoranom.