Na odluku "Hrvatskih cesta" da pelješki most i pristupne puteve gradi kineski konzorcijum predvođen kompanijom "Čajna roud end bridž korporejšn", žalio se i konzorcijum u kome su italijanski "Astaldi" i turski "CT Ictasm".
Prethodno je hrvatskoj Državnoj komisiji za kontrolu postupaka javne nabavke žalbu u vezi sa ovim projektom podnijela austrijska građevinska kompanija "Strabag".
Time će se paralelno odvijati dva žalbena postupka, a Državna komisija zatražiće izjašnjenje "Hrvatskih cesta" kao naručioca postupka ove javne nabavke.
"Riječ je o žalbi na procjenu kvaliteta garancije italijansko-turske ponude za gradnju mosta i sve to dodatno komplikuje proceduru izbora graditelja najvažnijeg infrastrukturnog objekta u Hrvatskoj. Bit će potrebno najmanje nekoliko mjeseci do donošenja odluke u vezi sa ovim žalbama", prenose hrvatski mediji.
Italijansko-turski konzorcijum je za gradnju pelješkog mosta ponudio cijenu od 343 miliona eura, "Strabag" 349 miliona eura, dok su Kinezi ponudili 279 miliona eura, što je i prihvaćeno 12. januara.
"Strabag" se žali na navodne dampinške cijene kineskog konzorcijuma.
Pelješki most trebalo bi da poveže hrvatsko poluostrvo Pelješac sa hrvatskom teritorijom, prelazeći preko zaliva Mali Ston.
S obzirom na to da hrvatsku teritoriju presijeca mali pojas obale oko grada Neuma u BiH, kojoj je to formalno jedini izlaz na more, most će fizički povezati najjužniji dio Dalmacije sa ostatkom Hrvatske.
Most se nalazi u ranoj fazi izgradnje i sporno je političko pitanje između BiH i Hrvatske.