Kompanija „Lidl“ planira da otvori 20-ak objekata širom Crne Gore, a u planu imaju i da zaposle oko 1.000 radnika, kazao je ovo ministar ekonomskog razvoja Crne Gore Jakov Milatović u emisiji Okvir na TVCG.
ŠTA JE S BIH
Dolazak tako velike kompanije, smatraju ekonomisti i preduzetnici, donijet će i pozitivnog i negativnog
Jakov Milatović. Avaz
Kompanija „Lidl“ planira da otvori 20-ak objekata širom Crne Gore, a u planu imaju i da zaposle oko 1.000 radnika, kazao je ovo ministar ekonomskog razvoja Crne Gore Jakov Milatović u emisiji Okvir na TVCG.
Također je dodao da je Vlada oformila operativni tim u okviru Agencije za investicije, koji se u prethodnih nekoliko mjeseci dva puta sastao sa predstavnicima „Borda Lidla“. Taj tim ima zadatak da pripremi i usaglasi uvjete za ulazak te kompanije na tržište Crne Gore.
- Predstavnici Vlade imali su sastanke sa predstavnicima „Lidla“, i njihov plan je da zaposle 1.000 naših radnika i otvore 20 objekata. Također će praviti i logistički centar u Podgorici. To se neće desiti odmah, to je proces, već očekujemo da se ovi planovi realizuju u 2023. i 2024. godini - kazao je Milatović.
Dolazak tako velike kompanije, smatraju ekonomisti i preduzetnici, donijet će i pozitivnog i negativnog.
Preduzetnik i član URA-e Goran Đurović je kazao da „Lidl“ postoji od 1930. godine i da je to kompanija sa velikom tradicijom.
- Za 100 godina postojanja u jednoj Njemačkoj ta kompanija je akumulirala značajno znanje u ovim poslovima, iskustvo i profit i to nije isto kao naši lanci. To je kompanija čiji je promet 100 miliona eura, mi se ne možemo takmičiti sa njom. Pozitivno je da će ona donijeti konkurentne cijene, nove proizvode i da će na tržištu biti jedno takmičenje. Negativno je da će se to odraziti na promet naših lanaca. Ali neka budu spremni - kazao je Đurović.
Smatra da država treba da čuva svoje kompanije, i da ulaže kako bi bile konkurentnije.
- Da naše kompanije idu u region, a ne da kod nas dolaze drugi - ocijenio je Đurović.
Ekonomski analitičar Predrag Drecun smatra da će dolazak kompanije „Lidl“ napraviti promjene na tržištu i da će se trgovački lanci morati prilagode. Nije, kako kaže, strašno i ako se neki ugase, jer to je dio tržišne utakmice. Ocjenjuje da je uključivanje crnogorskih proizvoda neophodno.
Ekonomista Aleksandar Damjanović smatra da treba učiniti sve da u takvim lancima bude što više domaćih proizvoda.
- Da bude što više poslovnih partnera, prije svega iz oblasti poljoprivrede i da uradimo ono što nikako ne uspijevamo da uvežemo trgovinu, turizam i proljoprivredu. Plantaže su ogroman resurs koji bi valjalo iskoristiti. Dolazak tako velikog lanca biće problem za naše, ali neka se prilagođavaju - kazao je Damjanović.
PRIVREDNI GIGANTI
LEGENDARNI BH. STRUČNJAK
"ŽENE SU MI DOŠLE GLAVE"