ISTRAGA U TOKU

Konferencija o padu MiG-a u Hrvatskoj: Sve su procedure bile odrađene kako treba, poštovane su mjere sigurnosti

Ovi MIG-ovi su pouzdana sredstva kada se pridržavamo svih propisanih održavanja i popravaka, kao što je to bio slučaj i s ovim avionima, rekao je Hranj

Mario Banožić: Moramo ulagati u vojne avione. SCREENSHOT / HRT

S. S.

6.12.2022

Ministar odbrane Hrvatske Mario Banožić je rekao da je jedan od pilota povrijeđen te da je u bolnici. 

- Čekamo izvještaje, odmah ćemo obavijestiti javnost - kazao je.

- Ovo je trenutak koji nam potvrđuje da moramo i dalje ulagati u vojne avione te ljude. Incident poput ovoga najbolje pokazuje spremnost HV-a - rekao je. 

Dodao je da je istraga u toku te da će ona biti sutra nastavljena.

"Jedan nesretan događaj"

Admiral Robert Hranj obratio se nakon Banožića.

- Imali smo jedan nesretan događaj danas. Sve su procedure bile odrađene propisno. Poštovale su se sve mjere sigurnosti. Imamo, nažalost, jednog povrijeđenog pilota. To pokazuje koliko je odluka o novim avionima bila ispravna - kazao je te dodao:

- Ovi MIG-ovi su pouzdana sredstva kada se pridržavamo svih propisanih održavanja i popravaka, kao što je to bio slučaj i s ovim avionima. Piloti su bili uvježbani, s brojnim satima naleta. Nažalost, vojnički poziv nosi određene rizike. Želim ovom prilikom dati podršku porodicama pilota - dodao je Hranj.

Zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva brigadni general Majkl Križanec (Michael) iznio je detalje vježbe: "U 13:44 smo dobili prvi signal da je jedan avion objavio poziv u nuždi. U 13:48 posada je objavila da će se katapultirati zbog problema s motorom.

"Avioni s početka osamdesetih"

Prvi helikopter sa Lučkog je poletio unutar pola sata. Nakon 15 sati oba helikoptera uočila su oba padobrana. U 16:25 već su oba pilota bila u helikopterima.

Radi se o avionu remontiranom 2013. i 2014. godine. Oba pilota su iskusni i sa imponzantnim naletom. Jedan je imao 1800 sati ukupnog naleta, to je nastavnik letenja. Drugi pilot ima preko 2000 sati naleta - rečeno je na presici.

- To su avioni s početka osamdesetih. Mi smo u 21. stoljeću. Same sposobnosti koje ta platforma nudi nisu one koje su danas potrebne. Jednostavno, to je avion druge generacije, a sad nabavljamo avion četvrte plus. To je kao da neki automobil iz sedamdesetih i neki star deset godina nude isti komfor i sposobnosti - istaknuto je.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.