Krizni štab KS uputio je Naredbu u kojoj se, između ostalog, navodi da su javni gradski prijevoznici zaduženi da angažuju redare/kontrolore koji su dužni da ne dozvole ulazak putnika u u vozila javnog gradskog saobraćaja bez zaštitne maske. Pored toga, redari su zaduženi da prate da broj putnika ne bude preko dozvoljenog broja koji je definisan za svako vozilo.
O ovim mjerama i nihovom sprovođenju razgovarali smo s Besimom Gljivom, članom Kriznog štaba GRAS-a, koji je formiran u martu prošle godine, kad je pandemija koronavirusa počela.
Gljiva je za „Avaz“ kazao da su ovlaštenja GRAS-a ograničena i da oni ne mogu izbaciti iz vozila putnike koji nemaju masku, ili ne održavaju propisanu distancu. Povećat će broj kontrolora koji će upozoravati putnike na poštivanje mjera.
- Nemamo mogućnost uvođenja novih redara, ali ćemo angažovati određen broj naših zaštitara kako bi pomogli kontrolorima – kazao je Gljiva.
Dodaje da je nemoguće kontrolisati broj putnika kad je tzv. špica.
- Mi smo davaoci usluga. Na jedan fin i kulturan način možemo prići putniku, ali nemamo ovlaštenja da ga kaznimo, ni da ga izbacimo iz vozila, niti bi to radili. Naši kontrolori upozoravaju, imamo dovoljan broj vozila u saobraćaju, ali ćemo s uvođenjem ovih novih mjera koje su naglašene ubaciti u saobraćaj određen broj vozila – govori nam.
Dolazilo je do konfliktnih situacija kada bi se uputilo upozorenje putnicima da se ponašaju u skladu s propisanim epidemiološkim mjerama, govori nam, ali većih incidenata nije bilo.
- Građani postaju nervozni, godinu dana ovo traje i to razumijemo. Nije bilo većih incidentnih situacija, ali ponavljam nemamo mogućnost nikog fizički odstraniti. Sanitarna inspekcija koja je nadležna za ove stvari, svakodnevno nam dolazi, međutim to nije prava adresa, GRAS nije adresa. Inspekcija treba da utiče direktno na građane s policijom, jer mi nemamo nikakva ovlaštenja – govori Gljiva.
Dezinfikovanje vozila, naglašava, od početka pandemije nije prekinuto.
- Nadam se da će građani razumjeti ozbiljnost situacije. Povećat ćemo u skladu s kapacitetima broj vozila, dezinfekciju i broj ljudi na upozoravanju, to je maksimum koji možemo učiniti – zaključuje.