U vrijeme jutarnjih i popodnevnih špica vozila javnog prijevoza su krcata. Kao takva, u jeku pandemije, najveća su žarišta koronavirusa. Međutim, vlasti za to ne mare i nisu ništa poduzeli više od godinu!
Ništa više od njih, osim što su uredno označili mjesta gdje se može sjesti, nisu uradili ni nadležni iz GRAS-a i „Centrotransa“ kako bi se spriječilo širenje opasnog virusa koji odnosi sve više života.
Za početak mogli bi, nakon što postave u svim vozilima sredstva za dezinfekciju, svoje revizore privremeno angažirati da kontroliraju situaciju u vozilima, upozoravaju građane da drže distancu, nose masku te da reagiraju u slučaju velikih gužvi.
S druge strane, u ovoj, jako teškoj situaciji, s kojom se bori cijela zemlja, ništa se bolje nisu snašli ni putnici, od kojih mnogi ne žele nositi maske, iako su obavezni to uraditi. Prijevoz koriste i kad treba i ne treba. Najviše je onih koji spadaju u rizične grupe, ali i onih koji su zdravi i koji mogu, ali ne žele, prošetati nekoliko stanica.
S obzirom na to da je situacija eskalirala, pune ruke posla proteklih dana imali su i sanitarni inspektori. Vildana Brdarić, portparol KUIP-a, za “Avaz” kaže da su od marta imali 337 inspekcijskih kontrola autobusa, tramvaja, minibusa i trolejbusa.
- Inspektori su prvo izdavali rješenja da se uklone uočene nepravilnosti. Međutim, to nije dalo rezultate pa su počeli s uvođenjem represivnih mjera. Tako je od početka marta izdato 50 prekršajnih naloga u iznosu od 87.500 KM. GRAS je dobio 32 prekršajna naloga, a 18 „Centrotrans“ - rekla je Brdarić.
Najviše zamjerki je bilo zbog prekobrojnosti putnika u vozilima, nepoštivanja propisane distance te zbog toga što nije bilo osigurano prisustvo Covid redara.
Amir Muminović, predsjednik Sindikata preduzeća GRAS, kaže da je ovo preduzeće svjesno problema, ali da nema načina da ga riješi.
- Nama nedostaje veliki broj vozila. Vrlo je teško nekome zabraniti da uđe u vozilo, a žuri na posao ili na pregled kod ljekara. Od nas traže da uvedemo redare, a dobro znaju da mi nemamo dovoljno kadra, jer ne možemo produžiti ugovor ljudima koji su bili raspoređeni na tim poslovima. Naš savjet građanima je da prijevoz i svoje obaveze završavaju kada su manje gužve, a ne u špicama - istakao je Muminović.
Epidemiologinja Aida Pitić kazala je za „Avaz“ da je pridržavanje mjera prevencije jedini način da se smanji broj zaraženih koronavirusom.
- Naredba Skupštine KS je da radari moraju biti u vozilima javnog prijevoza. To treba ispoštovati - rekla je Pitić.