Pravnim smicalicama više od osam mjeseci blokira se nastavak izgradnje Prve transverzale, pogotovo radovi na trasi od Kranjčevićeve do ulice Braće Begić, zatim početka radova na nadvožnjaku u Velešićima, tunela na Kobiljoj Glavi…
Simptomatično je i to da se radi o javnom interesu i saobraćajnici koja će glavni grad BiH konačno rasteretiti ogromnih gužvi i koja bi bila moderan ulaz u grad s autoputa Koridora 5C te da se u nadležnim sudovima sporo rješavaju imovinskopravni odnosi u ovom predmetu.
- Zavod je, prema zaduženjima Vlade KS, pokrenuo postupak rješavanja imovinskih odnosa na dionicama saobraćajnice Prve transverzale na području općina Centar, Novo Sarajevo i Vogošća. Većina objekata je u privatnom vlasništvu, tako da se rušenje i nastavak radova mogu očekivati nakon isplate naknada vlasnicima. To je uvjet za ulazak u posjed ekspropriranih nekretnina - kazala je za “Avaz” Belma Barlov, direktorica Zavoda za izgradnju KS.
Prema njenim riječima, kada je u pitanju cjelokupna trasa ove savremene saobraćajnice, radi se o izuzetno složenim postupcima jer se taj proces provodi kroz urbane zone, gdje je potrebno izuzeti veliki broj stanova, stambenih i poslovnih objekata te zemljišta s različitim pravnim statusom.
- Nastavak izgradnje saobraćajnice Prve transverzale na potezu od Kranjčevićeve do ulice Braće Begić vezan je za dva momenta, i to za pravomoćno okončanje postupka određivanja naknade za eksproprirane nekretnine, kao i parničnih postupaka pred nadležnim sudovima, te za aktivnosti Direkcije za puteve KS i javnih komunalnih preduzeća na izmještanju podzemnih instalacija - pojasnila je Barlov.
Zbog početka izgradnje budućeg nadvožnjaka kod hotela „Grand“, koji je preduvjet za nastavak izgradnje Prve transverzale u tehnološkom i građevinskom dijelu, a nakon usaglašavanja stavova i rješavanja spornih pitanja sa „Željeznicama FBiH“ zbog pozicije stubnih mjesta i blizine željezničke pruge, u najskorije vrijeme očekuje se da Općina Novo Sarajevo donese rješenja o eksproprijaciji, nakon čega će se steći uvjeti za podnošenje zahtjeva za građevinsku dozvolu.
Kada je u pitanju lokacija budućeg tunela Kobilja glava, vodi se više postupaka u Općinskom i Kantonalnom sudu radi konačnog određivanja naknade vlasnicima, ali oni još nisu okončani. Zavod, u koordinaciji s Direkcijom, također radi na tome da se ubrza rješavanje imovinskopravnih odnosa u skladu s odlukom Skupštine o usvajanju okvira za preseljenje i naknade radi realizacije projekta izgradnje gradskih saobraćajnica.
- Tenderska dokumentacija za izgradnju tunela pripremljena je u skladu sa zahtjevima EBRD-a te je u postupku kod banke, dok su u toku i pripremne aktivnosti za nastavak eksproprijacije poslije tunela Kobilja glava do prvog planiranog kružnog toka i spoja s M-18 u Hotonju - ističe Barlov.