TURIZAM

Razgovarali smo s gostima o tome šta im najviše smeta u Sarajevu: Ljudi, saobraćaj vam je užasan!

Nismo mogli kupiti kartu za vožnju od tri stanice, kako je to praksa u većini evropskih gradova, kaže par iz Njemačke

Piše: N. Ćorović

24.7.2022

Brant: Konfuzna mapa. Avaz

Dobra hrana, lijepa priroda, bogata historija te zabavan i ljubazan narod, ono je što većina turista cijeni u Sarajevu. No, nerijetko, gosti koji dođu u posjetu glavnom gradu Bosne i Hercegovine dožive i neprijatnosti.

Povod za ovaj tekst je neugodnost koju je grupa turista doživjela u tramvaju, kada su kupili kartu, ali je nisu poništili. Prema riječima svjedoka koji su nas upoznali s ovim događajem, uzalud su kontroloru pokušavali objasniti da nisu bili upućeni u to, da im niko nije rekao da trebaju poništiti kartu... Na kraju, sve je završeno tako što su platili novčanu kaznu.

Tragom ovog saznanja, ekipa „Avaza“ je, na ulicama glavnog grada, razgovarala s turistima o tome šta im najviše smeta u Sarajevu. Većina je odgovorila da je to spor i neredovan gradski prijevoz.


Velika zamjerka

Bjork i Helen došli su iz Njemačke i oduševljeni su Sarajevom, no imaju veliku zamjerku...

- Moramo reći da je grad lijep... Ali, ljudi, saobraćaj vam je užasan. Vozili smo se tramvajem koji je u veoma lošem stanju. Nismo uspjeli kupiti kartu za vožnju od tri stanice, kako je to praksa u većini evropskih gradova, nego je jedinstvena cijena bez obzira na to koliko se vozite. Smatramo da bi glavni grad trebao imati bolji prijevoz. S druge strane, Sarajevo je izuzetno lijepo, ljudi su ljubazni i zaista uživamo - kazao nam je ovaj par iz Njemačke.

Jolaki, Oland, Bozen, Seren i Marina iz Poljske su, također, zamjerku uputili na račun javnog prijevoza.

- Preznojavali smo se tokom vožnje u jednom tramvaju, klima-uređaj nije radio i bilo je zagušljivo, jedva smo čekali da stignemo do odredišta, iako se radilo o kratkoj relaciji. Vozač je bio veoma ljubazan. Rekao nam je gdje moramo izaći i pokazao kako se poništava karta - kazali su turisti iz Poljske, kojima se najviše dopao pozitivan duh Sarajeva.

Kamil Brant iz Norveške požalila nam se da se teško snalazi u Sarajevu.


Engleski jezik

- Pri ulasku u tramvaj, zamolila sam nekoliko ljudi da me upute gdje se nalazi Latinska ćuprija. Neki od njih nisu govorili engleski jezik, ali sam, u međuvremenu, na mostu ugledala mapu Sarajeva... Međutim, vrlo je konfuzna ta mapa. Sreća pa postoje aplikacije na telefonu, pa sam upotrijebila tu mogućnost. Možda bi trebalo biti više putokaza ili info-tabli za strance. Inače, Sarajevo je predivan grad, pun dragih ljudi, bogate historije, lijepe prirode - kazala je Brant.

Kadušić: Svjedočio raznim scenama. Avaz

Vozač tramvaja Ervin Kadušić s nama je podijelio svoja iskustva sa strancima, a kako ističe, svjedočio je raznim scenama, ali ne i nekoj na štetu turista.

- S obzirom na to da nemamo sistem „jedna karta - jedna stanica“, to im smeta. Ako mi se obrati neko ko nije iz naše zemlje, uvijek se trudim da mu što bolje objasnim gdje treba izaći iz vozila, kako se poništava karta i ostale pojedinosti koje me pitaju - naveo je Kadušić.

Edo Topalović naveo je da ga često turisti zaustavljaju i pitaju gdje se nalaze Trebevićka žičara, Vijećnica, neki od bazena... 

Topalović: Svi se trebaju angažirati. Avaz

Istakao je da je svaki turista bogatstvo za našu zemlju, naročito nakon pauze zbog koronavirusa, te da svi trebaju biti više angažirani da im u glavnom gradu BiH bude nezaboravno.


Stojanović: Manjak jasnih putokaza. Avaz

Milenko Stojanović smatra da najviše problema turisti imaju u gradskom prijevozu, kao i s taksistima, ali i da se žale na manjak jasnih putokaza.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.