Iz Ministarstva za odgoj i obrazovanje Kantona Sarajevo objavili su da će novi upisni rok djece u vrtiće biti u septembru. Tu ne bi bilo ništa sporno da su riješeni problemi koji su nastali u prvom upisnom roku, kada je veliki broj mališana ostao bez mjesta u vrtiću.
Tako se dešavalo da dijete bude primljeno, pa za nekoliko dana jave da ipak nije primljeno, pa imena „nestanu“ iz sistema, pa nema ni vrtića za koji su roditelji aplicirali... Sve to dovelo je roditelje u jedno ozbiljno stanje neizvjesnosti.
S obzirom na činjenicu da se online sistem upisa djece u vrtiće pokazao kao neadekvatan i nekompletan te da je izazvao velike probleme roditeljima, postavlja se pitanje zašto se takav način ponovo najavljuje i za septembar.
Bivši ministar obrazovanja, član Glavnog odbora SBB-a i kandidat za Državni parlament Anis Krivić za „Avaz“ je komentirao probleme s kojima su se roditelji suočili na prethodnom upisnom roku, nazivajući cjelokupnu situaciju „haotičnom“.
- Ništa se ne zna, vlada haotično stanje među roditeljima. Ovaj drugi upisni rok koji će biti u septembru jeste u skladu s najavom Ministarstva da će se vršiti cjelogodišnji upis u predškolske ustanove i to je svakako dobar potez, ali ono što je bilo nedopustivo jeste da se vrši na isti način kao prije - naveo je Krivić.
Mnogi roditelji, dodaje Krivić, još ne znaju jesu li njihova djeca primljena u vrtiće, s obzirom na to da je veliki broj slučajeva u kojima su djeca primljena, a nakon toga su „nestala“ iz sistema. Također, način bodovanja, popunjavanje praznih mjesta u vrtićima još nisu pojašnjeni.
- Sasvim je sigurno da upisni sistem nije dobro pripremljen, Ministarstvo je na ovom ispitu palo, budući da su oni vršili prvi put upis djece, a do sada je to radila JU „Djeca Sarajeva“ i oni su taj posao radili odlično. Ministarstvo je palo na ispitu zvanom upis djece u predškolske ustanove u KS - kazao je Krivić.
Podsjećamo, ove godine roditelji su prvi put imali priliku upisati djecu u vrtiće online putem, međutim, težnja da se roditeljima olakša rezultirala je velikim problemima. Roditeljima su dodatne konfuzije stvarale neobjavljene rang-liste, ali i brisanje djece iz sistema, nejasno bodovanje, odbijanje djece uprkos dovoljnom broju bodova, kao i neodgovaranje nadležnih na upite roditelja.