Veliki posao je iza nas, a mnogo posla nas još čeka, kazao je jučer Adnan Šteta, ministar saobraćaja Kantona Sarajevo, tokom obilaska radova na probijanju tunela na Kobiljoj Glavi na dionici Prve transverzale.
I dok su na ovoj dionici Prve transverzale radovi intenzivirani, s druge strane, oni na trasi od Kranjčevićeve do ulice Braće Begić su davno zamrli jer nadležni godinama nisu sposobni da riješe imovinskopravne odnose u slučaju jedne nelegalne šupe.
Gradilište u Velešićima odavno je prazno, a umjesto mašina, tu se nalazi razbacano smeće, napravljeno je leglo štakora i ko zna kakvih gmizavaca, što predstavlja odvratnu i ružnu sliku glavnog grada.
Direktor Direkcije za ceste Kantona Sarajevo Selmir Kovač za “Avaz” je kazao da bi izgradnjom Prve transverzale građani imali dugoročnu korist i u velikoj mjeri bi se rasteretile gužve u saobraćaju, ne samo u centru grada nego bi se to reflektiralo i van KS zbog velikog broja posjetilaca.
- Prva transverzala predstavlja direktnu vezu s autoputem A1. Izgradnja ove saobraćajnice je od neprocjenjivog značaja i u ekonomskom i u svakom drugom smislu ne samo za Kanton Sarajevo nego za Federaciju. Gužve u Sarajevu se mogu smanjiti samo izgradnjom alternativnih pravaca, odnosno nastavkom izgradnje Južne longitudinale, izgradnjom gradske brze ceste... Već su pokrenute određene aktivnosti, a do izgradnje Prve transverzale imat ćemo gužve i tzv. čepove kojima danas svi svjedočimo - naveo je Kovač.
Što se tiče tunela, dinamika radova je dva do tri metra dnevno, te se buši u oba smjera, a do kraja sljedeće godine trebali bi biti gotovi ti radovi.
Radovi su podijeljeni u dvije sekcije, a prva podrazumijeva izgradnju tunela čije je probijanje počelo, nakon svih završenih aktivnosti i radova. Druga podrazumijeva izgradnju trase i kružnog toka za povezivanje Prve transverzale i tunela s magistralnim putem M-18 u vogošćanskom naselju Hotonj.
Kako je jučer rekao Šteta, realizacijom ovog projekta potpuno će se promijeniti slika Sarajeva.
- Izgradnja tunela od velikog je značaja, njegovom, ali i izgradnjom ceste koja će se spojiti s magistralnom cestom M-18 poboljšat će se povezanost općina, kantona, a smanjit ćemo gužve koje su trenutno izuzetno velike, kao i sigurnost svih učesnika u saobraćaju. Ovo je jedan od najzahtjevnijih infrastrukturnih projekata - rekao je Šteta.
Osim tunela s dvije cijevi, čije su dužine 682 i 678 metara, te trase za spoj na magistralnu cestu, bit će izgrađene kolovozne trake, pješačke i biciklističke staze. Projekt se provodi u skladu s procedurama EBRD-a, vrijednost ugovora je nešto više od 31 milion eura bez PDV-a, a rok za izgradnju obje sekcije je dvije godine od početka radova.