Projekt izgradnje važne gradske saobraćajnice IX transverzale započeo je 2018. godine. Do sada je izgrađen veći dio predviđene trase, od ulice Džemala Bijedića u općini Novi Grad, preko željezničke pruge, do spoja na ulicu Safeta Zajke u Boljakovom Potoku. No, kao i na drugim značajnim projektima, neriješeni imovinskopravni odnosi usporavaju izgradnju. Jedan takav objekt tokom vikenda je devastiran, a na cijelu situaciju ukazala nam je vlasnica Senada Čustović.
Ona je rekla da je objekt u ulici Safeta Zajke u Boljakovom Potoku, koji je u njenom vlasništvu od 1989., više puta uništavan, kao i da su nadležni nudili mnogo manju cijenu od njegove stvarne vrijednosti.
Na procjeni vrijednosti objekta Zavod za izgradnju KS, Direkcija za puteve i Općina Novi Grad angažirali su dva sudska vještaka, ali Čustović nije prihvatila takvu ponudu.
- Ponuđena mi je cijena koja je od 45 do 55 posto manja nego što bi trebala biti. Nisam pristala na tu ponudu - kaže Čustović.
I ona je angažirala vještaka, ali, kako je rekla, te procjene nisu htjeli uzeti u obzir.
Ukazala je i na činjenicu da je posljednja tri mjeseca čak četiri puta ovaj sporni objekt bio devastiran.
- Objekt je u lošem stanju, stakla su razbijena, vrata su izbili, strop se urušava, krov je napukao. Nije prvi put da se provaljuje u objekt. Ne želim reći da ikoga krivim, ali iza svega toga postoji nešto što nije riješeno. U noći sa subotu na nedjelju je opet bio incident, vrata su obili, sklonili su ih, policija je izašla na teren. Također, kada se rušio objekt do mog, oštetili su jedan dio mog objekta i nikome ništa. Zvala sam i načelnika Semira Efendića, ali uzalud - ističe Čustović.
Kontaktirali smo i direktora Direkcije za ceste Kantona Sarajevo Selmira Kovača.
- Senada Čustović nije bila zadovoljna procjenom vrijednosti objekta. Tamo je bilo ukupno 25 objekata, 24 su po istoj metodologiji procijenjena, 23 vlasnika su prihvatila ponudu, a ona nije. Imamo još jedan objekt i prema mojim informacijama, vlasnik je prihvatio ponudu. Njen objekt se mora srušiti jer je Zavod za izgradnju dao posebnu ponudu. Ako ona ne prihvati ponudu, sve ide ka inspekciji i to se sudski rješava, ali tu objekt ne može stajati - navodi za „Avaz“ Kovač.
Čustović nam je rekla da je, u prigovorima na procjene vještaka, ukazala na to koliko je koštao kvadratni metar 2013./2014. na trasi Južne longitudinale. Cijena je bila oko 1.400 KM, ovdje je procijenjeno na 1.200 KM. Na to su se oglušili. Ukazala sam i na cijene iz 2021. Vještak je rekao da su porasle cijene, ali svoj nalaz nije korigirao. U nekoliko navrata, sa svojim advokatom, pokušali sam mirno riješiti situaciju, ali uzalud - zaključuje Čustović.