Za razliku od prošle godine, kada je kasni mraz uništio sav urod, u selima oko Ljubuškog ove je godine rani ljubuški krompir, koji odnedavno nosi i oznaku o zaštiti geografskog porijekla, izuzetno dobro rodio. Autohtoni proizvod koji je postao svojevrsni brend općine Ljubuški dospijeva od maja do juna pa je iz tog razloga i konkurentan na lokalnom, pa i inozemnom tržištu.
Dobar posao
Direktor ljubuške poljoprivredne zadruge „Plodovi zemlje“ Dubravko Vukojević kaže za „Avaz“ da se ove sezone urod ranog krompira kreće i do osam hiljada tona te da je na tržištu sedam novih sorti.
Najveći dio prodaje se na domaćem tržištu, a ostatak se šleperima svakodnevno izvozi za Hrvatsku i Sloveniju, na čije se tržište ljubuški proizvođači polako vraćaju. Vrlo je kvalitetan proizvod jer crvena zemlja, topla klima i ručna obrada doprinose finoći okusa.
- Ove je godine zaista dobar urod, dobro se pogodio posao i prodalo. U posljednjoj je fazi prodaja i za koji dan sve ode. Cijena po kilogramu mu je na početku bila dvije marke, a sad je oko 80 feninga. Odličan je krompir, prva liga što se kaže, a čim imaš kvalitet, onda ni prodaja nije problem. Ako ovakvo stanje na tržištu bude i dogodine, vjerujem da će se sjetva količinski znatno povećati - kaže Vukojević.
Ističe da od uzgoja ranog ljubuškog krompira u ovoj općini živi 187 zadrugara te još oko 100 poljoprivrednika i porodica.
Uzgoj u kršu
- Kod nas se krompir uzgaja u kršu, sve se ručno radi, pa smo odlučili okrupniti proizvodnju i objediniti proizvođače da bi ljudima olakšali plasman i prodaju. Jedini problem imamo s damping cijenama po prodajnim centrima. Otkupljuju od nas pa daju ispod cijene, što je nevjerovatno jer se time uništava i obezvređuje domaća proizvodnja - dodaje Vukojević.
Prepoznatljiva ambalaža
Zadruga je krenula u proceduru brendiranja kako bi ovaj vrhunski krompir izdvojila iz mase uvoznog. Pakira se u prepoznatljivu ambalažu na kojoj stoji natpis „Ljubuški rani“ i kao takav se plasira u trgovine i na pijace. Ljubuški poljoprivrednici planiraju izgraditi sabirno-distributivni centar na Bijači radi brže i bolje prodaje.