Primjer kako sve može funkcionirati besprijekorno i kolika je zapravo moć tehnologije u Kini, može se vidjeti na bezbroj primjera.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Jedan od tih primjera su svakako samovozeći autobusi "Panda", nazvani po nacionalnoj maskoti, a koji funkcioniraju u okviru pametnih gradova kojih je u Kini sve više.
Vožnju samovozećim autobusom novinari Antene M snimili su u jednom od najznačajnijih industrijskih gradova i najvećoj luci sjeverne Kine - Tjencinu, što u prijevodu znači ''nebeski plićak''.
Princip je više nego jednostavan - umjesto karte, vožnja se "plaća" otiskom dlana, koji je direktno povezan s bankovnim računom.
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Vožnja se plaća otiskom dlana. Antena M
Vožnja se plaća otiskom dlana. Antena M
Iako se na snimku za volanom vidi vozač, on je tu samo, kako je objašnjeno, da prati vožnju i reagira u slučaju neke nepredviđene situacije.
- Autobusi se zaustavljaju na planiranim stanicama i vožnju prilagođavaju uvjetima na putu. Sve to im omogućava sistem senzora - objasnio je Jing Pen iz zavoda za gradski saobraćaj.
Iako vožnja autobusom, barem kod nas, uglavnom nije asocijacija na komfor, u Kini unutrašnjost ovog prijevoznog sredstva govori suprotno.
No, u Tjencinu, jednom od više stotina pametnih gradova u Kini i trećem po veličini poslije Pekinga i Šangaja, nećete se diviti samo razvoju tehnologije već i besprijekornoj čistoći na svakom koraku, što i čini da i nebo koje je konstantno sivo od smoga lakše "podnesete".
Pogledajte samo kako izgleda autobusko stajalište.
Autobusko stajalište. Antena M
Autobusko stajalište. Antena M
Tu su i pametne ulične svjetiljke, u koje su ugrađene i kamere, senzori koji prikupljaju i analiziraju podatke o kvaliteti zraka, saobraćaju...
Ulične svjetiljke, također, mogu identificirati nepropisna parkiranja i registarske tablice.
Savremena tehnologija. Antena M
Savremena tehnologija. Antena M
Samovozeći autobusi tek su dio onog što možete vidjeti u pametnom gradu u Tjencinu, odakle kontroliraju gradske usluge za kvart od 100.000 ljudi. Preciznije, operativni centar u okviru pametnog grada prima 24 sata dojave o problemima u saobraćaju, vodovodnoj, kanalizacionoj mreži i rješava ih odmah.
Također, u okviru pametnog grada postoji i biblioteka, a na ulazu će vas dočekati robot i pomoći da odaberete knjigu.
Govoreći o tehnologiji, da kažemo i ono što većina zna, a to je da su u Kini zabranjene društvene mreže Viber, Google... Nešto manje poznato jeste da, ukoliko vas u Kini uhvate da ste "prošvercovali" npr. VPN aplikaciju uz pomoć koje mogu funkcionirati društvene mreže, Viber i ostalo, kazne su rigorozne.
Kako se moglo čuti, kazne u ovom slučaju su od šest mjeseci do pet godina zatvora.
Osim lagodne vožnje autobusom, u Kini nećete ni pomisliti da se požalite na vožnju vozom.
Kinezi su, kao što je poznato, apsolutni majstori u gradnji i rukovođenju željeznicama, a njihovi superbrzi vozovi idu, konkretno od Pekinga do Tjencina, i do 348 kilometara na sat.
Pogledajte snimak iz tog voza.
To je samo dio onog što su novinari iz Crne Gore, mogli da vide boraveći prošle sedmice u Pekingu na poziv ambasade Kine, a sve u čast proslave sedamdeset godina od osnivanja Narodne republike Kine.