DIREKTORICA POJASNILA

Zašto je Mask promijenio ime iz Twittera u platformu X

Mask je krajem prošle godine platio 44 milijarde dolara za Twitter, a nedavno se odlučio za promjenu imena te društvene mreže

Urađen rebrending. Reuters

M. Z.

15.8.2023

Mask je krajem prošle godine platio 44 milijarde dolara za Twitter, a nedavno se odlučio za promjenu imena te društvene mreže.

Ideja o superaplikaciji

Ilon Mask (Elon Musk) godinama ima ideju o superaplikaciji, odnosno jednoj mobilnoj aplikaciji koja bi zamijenila brojne online servise koje danas koristimo. Jedna aplikacija koju bismo koristili ne samo kao društvenu mrežu već i za glasovne pozive, plaćanje itd., nešto slično kineskom WeChatu.

On je čak razmišljao o pokretanju takve potpuno nove aplikacije, ali umjesto toga odlučio se potrošiti 44 milijarde dolara i kupiti Twitter. Odmah nakon preuzimanja krenuo je s velikim promjenama na toj mreži, ali i otkazima u kompaniji. Te su promjene negativno utjecale na oglašivače jer su oni, barem privremeno, odustali od oglašavanja na toj platformi, što je utjecalo na prihode firme.

Kako je Mask prilično zaposlena osoba te upravlja Teslom, a dio radnog vremena provodi i u SpaceX-u i Neuralinku, poziciju glavne osobe Twittera nedavno je predao Lindi Jakarino (Yaccarino), a u razgovoru za CNBC izvršna direktorica kompanije objasnila je razloge iza velikog rebrandinga ove mreže. Podsjetimo, Twitter je nedavno postao platforma X, što možete vidjeti i na svojim pametnim telefonima na kojima je ikona "X" zamijenila Twitter. 

Nova iskustva

U razgovoru s novinarima CNBC-a prošle sedmice Jakarino je objasnila razloge promjene imena mreže. Naglasila je kako je, kada je prihvatila Maskov poziv da postane izvršna direktorica, pristupila kompaniji kako bi mu pomogla u transformaciji i rebrandingu u platformu X.

Te promjene uključuju, kako je spomenula, nova iskustva i evoluciju u duže videozapise i članke, pretplatu na omiljene kreatore koji sada zarađuju od te platforme, a najavila je kako budućnost donosi videopozive te mogućnost plaćanja između korisnika, kao i direktnog plaćanja kreatorima.

Među inim, objasnila je i zašto je bilo potrebno promijeniti ime društvene mreže i napraviti potpuni rebranding kako bi se krenulo u smjeru superaplikacije, odnosno zašto isto nisu mogli napraviti pod imenom Twitter. Rebranding predstavlja oslobođenje od Twittera, pri čemu misli kako su se morali odmaknuti od nasljeđa Twittera i načina razmišljanja koji je vezan za Twitter, prenosi Zimo.

Da su zadržali to ime, na sve bi se promjene gledalo kao na neke manje, a ne radikalne promjene kakve ona i Mask imaju na umu. Većina bi i dalje gledala na Twitter kao društvenu mrežu na koju su navikli duže od desetljeća i koja ima svoje naslijeđe i historiju. A ta historija u ovom slučaju predstavlja teret za budućnost i inovacije.

Riješiti se tereta

Mask i Jakarino zato su se odlučili riješiti tog tereta i napraviti radikalni zaokret. Twitter je tako postao platforma X, koja bi u budućnosti trebala biti potpuno drugačija u odnosu na društvenu mrežu koju je Mask kupio prije manje od godinu. Što se tiče rada pod Maskom, kao i njene uloge u kompaniji, rekla je kako su njihove uloge vrlo jasne. Mask je usmjeren na rebranding i budućnost kompanije, dok je ona zadužena za sve ostalo – vođenje kompanije, dogovaranje partnerstva, prodaju i dr. 

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.