HELIKOPTEROM NA POSAO

Boeing počeo s testiranjima električnih zračnih taksija u Los Anđelesu

Na aerodromu u Long Biču izveden je prvi testni let njihova autonomnog zračnog taksija

Helikopter taksi. Wisk Aero

M. Z.

24.10.2023

Na aerodromu u Long Biču izveden je prvi testni let njihova autonomnog zračnog taksija.

Javni testni let 

Iz Boeinga, odnosno njegovog odjela Wisk Aero pohvalili su se kako su postali prva kompanija koja je na širem području Los Anđelesa izvela javni testni let autonomnih električnih zračnih taksija koji bi jednom trebali prevoziti ljude, a mogu polijetati i slijetati vertikalno. 

S ovom prvom javnom demonstracijom letačkih sposobnosti zračnih taksija Boeing je ujedno prikazao kako bi mogla izgledati budućnost putničkog prometa. Umjesto u klasičnim taksijima, ljudi bi se prevozili u autonomnim letjelicama u kojima, dakle, uopće ne bi bilo pilota, već će za upravljanje biti zadužena isključivo računala.

Demonstracija je održana na aerodromu u Long Biču te su autonomni zračni taksiji prvi put učestvovali u letovima uz druge putničke avione. Testni letovi prošli su bez problema, a nakon demonstracije održana je i konferencija na kojoj su, uz zaposlenike Boeinga, učestvovali i lokalni i državni dužnosnici Kalifornije, a raspravljalo se o budućnosti zračne mobilnosti na tom području.

Siguran i ekološki odgovoran

Reks Ričardson (Rex Richardson), gradonačelnik Long Biča, grada koji pripada okrugu Los Anđeles, komentirao je kako je ponosan što budućnost letova postaje stvarnost upravo u njegovom gradu. Pohvalio je i partnerstvo s Wiskom i Boeingom koje će rezultirati otvaranjem novih radnih mjesta, pri čemu namjeravaju integrirati siguran, tih i ekološki odgovoran način prijevoza u tom gradu. Autonomni letovi mogući su već danas i to se sada događa u Los Angelesu, komentirao je nakon testnog leta izvršni direktor Wiska Brajan Jutko (Brian Yutko).

Njegova kompanija izvela je testni let s petom generacijom letjelice, a Wisk već priprema i novu, šestu generaciju koja će također imati električni pogon, doseg od skoro 150 km s jednim punjenjem baterije, a vrijeme punjenja iznosit će samo 15 minuta. U letjelici će biti mjesta za četiri osobe i prtljagu, a također će imati “autonomne opcije”.

Wisk je osnovan još 2010. godine kao Zee Aero te se kompanija naknadno spojila s Kitty Hawk Corporationom. Letjelica i tim koji je radio na njenom razvoju naknadno se izdvojio iz te kompanije, a u njih je uložio Boeing, čiji su šefovi na vrijeme shvatili potencijal pete generacije njihova zračnog taksija.

Pristup mreži

Nakon nekoliko investicija tokom godina Wisk je postao podružnica Boeinga, a iako i dalje posluje kao odvojena kompanija, njeni zaposlenici imaju pristup Boeingovoj mreži razvoja, testiranja, znanja, kao i stručnosti i ekspertize zaposlenika, piše Zimo.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.