Zbog teške epidemiološke situacije u bh. pozorištima se svakodnevno otkazuju predstave. Ovakva situacija traje skoro dvije godine i jasno je da sve to direktno utječe na egzistenciju glumaca i drugih teatarskih uposlenika.
LIČNOST DANA
KORONA I TEATAR
Situacija je zbog pandemije dramatična, kako publiku vratiti u pozorište, kaže Mustafić
Mustafić: Trudimo se svim snagama da održavamo repertoar. E. Kalić
Zbog teške epidemiološke situacije u bh. pozorištima se svakodnevno otkazuju predstave. Ovakva situacija traje skoro dvije godine i jasno je da sve to direktno utječe na egzistenciju glumaca i drugih teatarskih uposlenika.
Reditelj i direktor Narodnog pozorišta Sarajevo (NPS) Dino Mustafić u razgovoru za „Avaz“ otkrio je kakva situacija vlada u Kući na obali.
- Mislim da je odluka kriznih štabova s federalnog i kantonalnog nivoa, da život i okolnosti u kojima radimo moraju ići dalje i da se mora pojačati kampanja za vakcinisanje, bila ispravna. Nadam se da će to uskoro dati rezultate, s obzirom na to da Sarajevo, kada je u pitanju imunizacija, stoji vrlo dobro u odnosu na region, čak i na Beograd i Zagreb - kaže Mustafić.
Dodao je da, uprkos svemu, NPS trenutno priprema novu opernu produkciju.
Mustafić: Direktor NPS-a: Premijera “Male Floramye“ 4. februara. E. Kalić
- “Mala Floramye” će, prema repertoarnom planu, biti izvedena 4. februara. Na početku godine imali smo premijeru „Cara Edipa“. Trudimo se svim snagama da održimo tekući repertoar u ovim okolnostima, koje su vrlo pogoršane zimskim progresom broja oboljelih od COVID-19 - ističe Mustafić.
Na sedmičnom nivou, u velikim i složenim projektima, kao što su operne i baletne produkcije, vrše se Covid testiranja onih koji učestvuju u tom projektu.
Na naše pitanje koliko je pandemija pogodila kulturu i kako žive glumci, kaže:
- To je velika tema za stručnu diskusiju za okruglim stolom, za kojim bi se trebalo razgovarati o tome kako će kultura koja nije komercijalna preživjeti pandemijske okolnosti, koje su se vrlo dramatično odrazile na sektor kulture i umjetnosti, prije svega zbog smanjenog broja produkcija, kao i broja posjeta kulturnim dešavanjima. Sve to se odražava i na materijalni aspekt institucija koje od toga žive, a onda i na finansijsko stanje pojedinaca. Veliki broj umjetnika nije zaposlen u institucijama i direktno živi od saradnje s njima, mislim na ono što mi kolokvijalno zovemo slobodni umjetnici. Ovako smanjen broj predstava i repriznih izvođenja mnogima otežava egzistenciju - kaže Mustafić.
S druge stane, smatra da se mora pripremiti strategija kako ponovo vratiti publiku u punom kapacitetu u pozorište.
- U NPS-u je dozvoljeno maksimalno do 100 gledalaca, uz distancu i obavezno nošenje maske. Treba se dobro razmotriti to kako po izlasku iz pandemije, odnosno kojim programskim sadržajem, kojim medijskim nastupom, vratiti publiku u dvorane - ističe Mustafić.
Priznaje da redovno prati i čita sve prognoze epidemiologa i infektologa te se raduje njihovim prognozama da bismo, nakon masovne zaraze omikron varijantom koronavirusa, mogli izaći iz ove pandemijske faze.
- Mislim da smo iscrpljeni i umorni od ove distance i zabrane tog najelementarnijeg ljudskog osjećaja, odnosno potrebe za zagrljajem i dodirom - zaključuje proslavljeni bh. reditelj.
- NPS će s prvim proljetnim zrakama sunca pokrenuti akciju „Kultura na ulice“, gdje ćemo imati mnogo programa, kao što su „Pozorište na trgu“ ili „Teatar u kvartu“, sa sadržajima iz muzičko-scenske umjetnosti, koje ćemo izmjestiti u sarajevske parkove, trgove, omiljena šetališta, kako bi i na taj način popularizirali scensku i muzičku umjetnost i napravili interakciju s publikom. Nadam se da ćemo tim projektom ozvaničiti ono što svi željno iščekujemo, a to je izlazak iz pandemije - otkriva Mustafić.