Iako Ford Mondeo trenutno aktuelne četvrte generacije nije od jučer (predstavljen je 2012. godine), još djeluje svježe i moderno.
Linije karoserije postavljene su tako da čine finu mješavinu klasičnih limuzinskih i sportskih kupe vozila. Prednjim dijelom dominira maska motora izvedena u stilu ostalih kućnih modela, gdje je kao inspiracija poslužio Aston Martin. Tu su i adaptivna Full Led svjetla, koja se isporučuju uz doplatu. Na zadnjem dijelu se mogu primijetiti dvije ispušne cijevi, svjetla s LED tehnologijom i decentni spojler. Sve skupa najavljuje sportske performanse...
Moderan sistem
Odnos limenih i staklenih površina nagovještava maksimalnu čvrstoću karoserije, što je, na kraju krajeva, potvrđeno i na strogim NCAP testiranjima.
Elegantnim provlačenjem dlana između kvake i vrata aktivira se sistem “hands free”, što je privilegija kupaca najbogatijeg paketa opreme Titanium. Kad prvi put u nekom automobilu sjednete na vozačevo mjesto, mahinalno počnete tražiti idealnu poziciju za sjedenje. U ovom slučaju nećete potrošiti previše vremena, jer mehanizmi sjedišta (električno podešavanje) i volana imaju dovoljno duge hodove.
Sportski profilirana i nešto tvrđa sjedišta idealna su za duža putovanja, a na to se nadovezuje dovoljan broj strateški dobro postavljenih pretinaca i raznih polica. Isti komfor vlada i na zadnjim sjedištima, što ne čudi s obzirom na to da je međuosovinski razmak rastegnut na “direktorskih” 2.850 milimetara. Koga interesira puna specifikacija serijske i dodatne opreme, neka pogleda u ličnu kartu modela.
Pored toga, moramo istaknuti moderni multimedijalni sistem sa 8-inčnim kolor ekranom, osjetljivim na dodir. I na tom se polju vidi da Mondeo itekako drži korak s novijom konkurencijom...
Ispod prednje haube zatekli smo poznati 2,0-litarski TDCi Duratorq dizelaš s upečatljivih 180 konjskih snaga. Snažni motor uparen je s automatskim mjenjačem sa šest stepeni prijenosa i dvostrukim kvačilom. Powershift mjenjač snagu šalje na sva četiri točka.
Postavljena mjerila
Ford odavno postavlja mjerila na polju upravljivosti i ležanja na cesti pa ni Mondeo nije iznimka - osjećaj za volanom je fantastičan. Motor snagu razvija linearno i odlučno pa mislimo da će jaču verziju istog motora (210 KS) poželjeti samo baš izrazito sportski orijentirani vozači. Iako AWD transmisija u praksi zahtijeva nešto više goriva, recimo da smo test u pravim zimskim uvjetima završili sa skromnih 7,8 litara. Rezultat je upečatljiv, tim prije što su na točkovima bile zimske gume od 18 inča. Redovna cijena testnog modela je 82.800 KM, dok se testni primjerak, star tačno godinu, može dobiti u zamjenu za 65.500 KM. Garancija je četiri godine ili 150.000 kilometara. Više nego primamljiva ponuda...
Upečatljiva pogonska grupa
Moderni dizelaš sa 180 KS spregnut je automatskim mjenjačem s dvostrukim kvačilom Powershift, koji snagu preko centralnog diferencijala distribuira na prednju i zadnju osovinu. Zahvaljujući znalački podešenoj elektronici, svaki točak u pravo vrijeme dobije baš onoliko snage koliko je potrebno za maksimalno korištenje potencijala automobila uz zadržavanje trakcije.
Na ledom okovanim podlogama uvjerili smo se da za AWD pogon vrijedi nadoplatiti, pogotovo ako je konfiguracija terena i klima kao u BiH. Kao kruna svega, dolazi brz i predvidiv rad Powershift mjenjača, i to bez obzira na to koristi li se obični ili Sport mod, čije aktiviranje mami osmijeh na lica sportski nastrojenih vozača...