ANALIZE

Očekuje se pad prodaje, ali i pad cijena automobila u 2023.

Kako najavljuju stručnjaci, Evropa bi mogla biti gubitnik

Evropa bi mogla imati manju prodaju. BMW

N. D.

17.1.2023

Prema najavama i utemeljenim analizama, „Eldorado“ automobilske industrije po kojem se proizvodilo i radilo manje a zarađivalo kao nikada do sada, polako odlazi u zlatnu historiju.

Kako najavljuju iz njemačkog CAR (Centre Automotive Research) ponuda automobila će ove godine biti veća dok električnim automobilima, prijeti pad potražnje.

Izgledi za njemačke proizvođače automobila na tržištu u 2023. godini nisu ružičasti. Direktor privatnog instituta Centre Automotive Research (CAR) u Duisburgu Ferdinand Dudenhofer (Ferdinand Dudenhoffer) smatra da je predstoji „tužna slika“ kada je riječ o prodaji automobila u Evropi.

Liste narudžbi su još uvek prilično duge, ali prema Dudenhoferovoj analizi višak kupovine novih automobila zabilježen je samo zato što su lanci snabdijevanja bili poremećeni, pa su nedostajali važni dijelovi, piše "SEEbiz".

- Uporedo s mjerama zatvaranja tokom pandemije razvila se posebna situacija – svi proizvođači proizveli su manje automobila nego što je prvobitno planirano, pa se smanjila ponuda u cijelom svijetu. Ono što je proizvedeno prodato je s velikim maržama. Visoki popusti, koji su bili uobičajeni u industriji, više nisu postojali. Ali tome će doći kraj ove godine, rekao je Dudenhofer.

On smatra da će Evropa biti gubitnik, pa prognozira mali rast kupovine novih automobila u Njemačkoj, ali očekuje pad prodaje u Francuskoj, Velikoj Britaniji, Italiji, kao i u Rusiji kao „poseban slučaj“ tokom 2023. godine.

S druge strane, očekuje povećanje broja prodatih automobila u Aziji i Sjevernoj Americi. Naime, Kina i Sjedinjene Američke Države pokrenule su programe za oživljavanje privrede koji bi mogli biti dobri i za automobilsku industriju.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.