Sarajevo Business Forum, vodeći investicijski događaj u regiji, ove sedmice ponovo otvara svoja vrata za lidere iz svijeta biznisa s ciljem jačanja ekonomske saradnje i privlačenja stranih investicija u Bosnu i Hercegovinu i regiju.
U fokusu ovogodišnjeg izdanja Foruma su panel diskusije posvećene aktuelnim temama. U saradnji s Vladom SAD-a, putem Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), održat će se panel posvećen razvoju turizma u Bosni i Hercegovini, o čemu je više govorila Courtney Chubb, direktorica misije USAID-a u Bosni i Hercegovini.
Ovo je treća godina partnerstva između USAID-a i Sarajevo Business Foruma. Možete li nam reći više o značaju ovog događaja?
Sarajevo Business Forum i USAID-ov Projekt razvoja održivog turizma u Bosni i Hercegovini (Turizam) dugogodišnji su partneri koji zajedno rade na jačanju ekonomskog razvoja u širem lancu vrijednosti industrije turizma. USAID posmatra Sarajevo Business Forum kao idealnu platformu za širenje mreže predstavnika sektora turizma, promociju poslovnih ideja i privlačenje investitora. Ovo partnerstvo važan je dio naših nastojanja da unaprijedimo turistički sektor države, povećamo njenu konkurentnost za međunarodne investicije i podstičemo održivi rast.
Na ovogodišnjem SBF-u, USAID je suorganizator panela pod nazivom "Perspektive razvoja turizma s posebnim osvrtom na zdravstveni turizam i franšize." Možete li nam reći više o ovom panelu?
Turizam je treća najveća industrija na svijetu, koja stvara 40% novih poslovnih startup-a, a globalno više od 10% radnih mjesta. i Značajno utiče na BDP i podstiče ekonomsku aktivnost kroz povezivanje s različitim sektorima – kao što su prehrambena industrija, industrija namještaja, kreativne industrije, infrastruktura i finansije. Potaknuti složenom i sveobuhvatnom prirodom ove grane industrije, organizovali smo panel pod nazivom "Perspektive razvoja turizma s posebnim osvrtom na zdravstveni turizam i franšize". Cilj nam je istražiti ove dvije oblasti kojima je zajednički faktor značajan potencijal za poboljšanje rasta turističkog sektora i bosanskohercegovačke ekonomije uopšte.
Ključni donosioci odluka, investitori, globalni i domaći stručnjaci za turizam govorit će o konkurentnim prednostima zdravstvenog turizma i strategija koje mogu poboljšati poziciju Bosne i Hercegovine na globalnom tržištu. Osim toga, na panelu ćemo analizirati načine putem kojih Bosna i Hercegovina može poboljšati standarde usluga i kvaliteta koristeći franšize, i prezentovati najbolje prakse iz zemalja kao što su Hrvatska i Turska. Posebnu pažnju posvetit ćemo nedavnoj akviziciji američke franšize Hilton u Bosni i Hercegovini, čiji rezultat je otvaranje hotela u Sarajevu ove, a u Mostaru naredne godine. U pitanju je važna prekretnica koja podiže standard u sektoru ugostiteljstva, poboljšava profil destinacije za međunarodne putnike i jača povjerenje turista u ponuđene usluge. S ovim očekujemo rast broja posjetilaca i duže boravke, s naglaskom na održivi razvoj turizma, što u konačnici vodi ka ekonomskom rastu države.
Koji je širi značaj franšiza i zdravstvenog turizma?
Zdravstveni turizam ima važan potencijal za ekonomski i društveni razvoj, posebno u državama poput Bosne i Hercegovine. Globalna industrija zdravstvenog turizma bilježi snažan rast od 15-25% godišnje, doprinoseći globalnoj ekonomiji s preko 100 milijardi dolara godišnje. S obzirom na obilje termalnih banja, mineralnih voda i ljekovitih krajolika koje posjeduje, izuzetno je privlačna destinacija za putnike koji rade na svom zdravlju i traže idealna mjesta za oporavak i wellness usluge. To je jedinstvena prilika koju treba iskoristiti.
Strateški razvoj sektora ovakve vrste turizma važan je i za ekonomiju države, jer će povećati broj dolazaka turista, a time i prihoda. Zdravstveni turizam nudi potencijal da se poboljša njena globalna reputacija destinacije holističkog zdravlja i wellnessa. Ujedno, ulaganja u infrastrukturu i pružanje usluga zdravstvenog turizma mogu dovesti i do poboljšanja zdravstvenog standarda u korist domaćeg stanovništva i posjetitelja.
Istovremeno moramo obratiti veliku pozornost na značaj franšiza u turizmu. Veliki brendovi donose brojne prednosti turističkim destinacijama, uključujući prepoznatljivost i standardizaciju kvaliteta usluge, što može biti posebno korisno za Bosnu i Hercegovinu koja radi na unapeđenju turističkog sektora.
Ukoliko se iskoriste navedene prednosti zdravstvenog turizma i velikih brendiranih franšiza, Bosna i Hercegovina može učiniti mnogo za održivi razvoj turizma, a time i do dugoročnog ekonomskog rasta i boljih zdravstvenih standarda.
Na marginama Sarajevo Business Foruma, USAID također organizira Investicijsku konferenciju u turizmu. Možete li nam reći o čemu se radi?
Investicijska konferencija u turizmu organizuje se kao dio ovogodišnjeg Sarajevo Business Foruma, kroz suradnju USAID-ovog projekta Turizam i Privredne komore Federacije Bosne i Hercegovine. Time želimo predstaviti i promovirati najuspješnije investicijske projekate u turizmu. Njihovi vlasnici imat će priliku upoznati potencijalne domaće i međunarodne investitore, a USAID Turizam će omogućiti učešće i promociju deset najboljih turističkih investicijskih projekata iz države i povezati ih sa značajnim brojem investitora. Najbolje projekte planiramo predstaviti u online brošuri i Online finansijskom direktoriju.
Predstavljanje projekata i povezivanje s investitorima važno je iz više razloga. Prvo, brojni projekti nisu dovoljno vidljivi i dostupni, što umanjuje njihove šanse da osiguraju potrebne investicije. Drugo, bolja vidljivost projekata direktno doprinosi privlačenju investicija, što je posebno važno u brzorastućem sektoru turizma. Sa sve većim brojem posjetitelja, važno je uskladiti rast s odgovarajućim investicijama u smještajne kapacitete, transportnu infrastrukturu i druge povezane oblasti kako bi se održao i poboljšao kvalitet turističke ponude.
Takve investicije ne samo da posjetiteljima nude nova i bolja iskustva, već i otvaraju radna mjesta, potiču ekonomski rast i podržavaju održivi razvoj. Usklađivanje projekata s investitorima sigurno vodi ka efikasnoj raspodjeli resursa, maksimizirajući povrat i stvarajući dugoročnu korist za obje strane, kao i lokalnu zajednicu. Upravo je ta sinergija ključ za korištenje punog potencijala turističkog sektora Bosne i Hercegovine i pozicioniranje zemlje kao konkurentne svjetske destinacije.
Panel će pružiti značajne uvide u trendove na tržištu, investicijske prilike i strategije za privlačenje posjetitelja i investitora u regiju. Istraživanjem mogućnosti suradnje i predstavljanjem najboljih praktičnih primjera, cilj nam je inspirirati turističku industriju da primijeni uspješne inicijative širom Bosne i Hercegovine. Investicije u turizam donose pozitivan povrat, generirajući porezne prihode od kojih korist ima cijela zemlja, a ukoliko budu dobro iskorištene, mogu značajno utjecati na ukupan ekonomski razvoj države. S obzirom na to da će mu prisustvovati ključni donositelji odluka iz javnog sektora, investitori, lokalna turistička industrija i istaknuti globalni i domaći stručnjaci, ovaj panel je izvrstan način za povezivanje turističkih projekata s investitorima.
Možete li nam reći više o USAID-ovom projektu Turizam i njegovim najznačajnijim rezultatima?
Vlada SAD-a ponosno podržava turistički sektor Bosne i Hercegovine kroz USAID-ov projekt Turizam. Radi se o petogodišnjem projektu, vrijednom 20 miliona američkih dolara, koji u fokusu ima ljudske resursa u turističkom sektoru, poboljšanje pristupa finansiranju za turističke kompanije, razvoj inovativnih turističkih proizvoda, usklađivanje politika i propisa i kreativno brendiranje i promoviranje destinacija. Želimo ukazati na izuzetni potencijal turizma u Bosni i Hercegovini — državi bogatoj kulturnim naslijeđem, prirodnim ljepotama i neiskorištenim prilikama koje privlače putnike iz cijelog svijeta.
Održivi turizam ne donosi samo ekonomski rast, već i kreira uravnoteženi pristup koji njeguje kulturu, čuva prirodu i jača lokalne zajednice. Kroz ovaj projekt, Vlada SAD-a surađuje s lokalnim partnerima na promociji odgovornih turističkih iskustava koja donose napredak i čuvaju naslijeđe države za buduće generacije.
Za kraj želim spomenuti kako USAID-ov projekt Turizam s ima veoma značajne rezultate, kao što su usvajanja dugoročnih strategija razvoja turizma u FBiH i RS, predstavljanja turističkih potencijala destinacije na vodećim međunarodnim sajmovima i konferencijama, razvoj online platforme za učenje Turizam Academy i stalna podrške inicijativi Najljepša sela BiH.
Više detalja, naći ćete na web stranici i društvenim mrežama projekta www.turizambih.ba.