Kompanije „Končar“ i „Euro-Asfalt“ nastavit će s gradnjom hidroelektrane (HE) Vranduk kod Zenice, čija je ukupna vrijednost 114 miliona maraka (57 miliona eura), saznaje „Dnevni avaz“. „Euro-Asfalt“ će u ovom poslu, kako nam je potvrđeno iz više izvora, biti podizvođač radova.
Promjena izvođača
Ovaj hrvatsko-bosanski konzorcij zamijenit će tako austrijski „Strabag“, koji je prošle godine od „Elektroprivrede BiH“ zatražio raskid ugovora, nezadovoljan finansijskim uvjetima.
Prema informacijama „Avaza“, sada se, a nakon što je “Elektroprivreda BiH“ sve finalizirala, čeka samo potvrda o promjeni izvođača, koju mora dati međunarodni kreditor, kako bi ovaj posao bio i ozvaničen. Potvrda se očekuje narednih dana.
Hrvatski „Končar“ u ovom je poslu, prema prvobitnom ugovoru iz 2016. godine, bio podizvođač. Ali, Uprava EPBiH nakon spora sa „Strabagom“ zamijenila je ulogu nosioca glavnog izvođača i prihvatila ponudu „Končara“ da kao vođa konzorcija nastavi ovaj posao.
Tako je „Končar“, nakon što je ranije dogovorio sve detalje s „Elektroprivredom BiH“, za podizvođača poslova izabrao upravo Euro-Asfalt“ i ta zvanična odluka poslana je na odobrenje u London.
Radovi na HE Vranduk zaustavljeni su prošle godine, jer je „Strabag“ zatražio da dodatna sredstva, na šta Uprava EPBiH nije željela pristati. Ova austrijska kompanija najavila je tužbu i pokretanje arbitraže.
Austrijski advokati
Upravo je ovo jedan od razloga zašto je Uprava EPBiH nedavno angažirala jednu austrijsku advokatsku kuću. Potvrđuje to o obavještenje na stranici EPBiH koje je objavljeno jučer, a tiče se hitne nabavke advokatskih usluga zbog spora sa „Strabagom“.
Naši izvori tvrde da je riječ o predostrožnosti, i to ako se u „Strabagu“ odluče na postupak arbitraže. U sudu u Beču već je vođen spor o naplati bankovnih garancija kod „UniCredit banke“.
Dogovor bio po sistemu „ključ u ruke“
Ugovor s Austrijancima, tačnije konzorcijem „Strabag“ - „Končar“, potpisao je Bajazit Jašarević, generalni direktora EPBiH, 8. januara 2016. godine. Tada je dogovorena gradnja ovog projekta po sistemu "ključ u ruke". No, nakon pripremnih radova i razdvajanja rijeke Bosne, „Strabag“ se odlučio na raskid ugovora, nakon čega je cijeli projekt zaustavljen.