Umjesto da ih evropski zvaničnici svojom skromnošću barem postide, bh. političari i dalje bilježe milionske troškove iz budžeta na službena putovanja, na koja vode cijele svite saradnika i tjelohranitelja.
Biznis klasa
Izuzev državnog ministra prometa i komunikacija Ismira Juske (SBB), nije poznato da se iko od dužnosnika u BiH ugledao na, naprimjer, austrijskog kancelar Sebastijana Kurza. On je, naime, izazvao veliku pažnju javnosti kad je nedavno obznanjeno kako leti niskobudžetnom aviokompanijom “Eurowings” na destinaciji Barcelona - Beč, u ekonomskoj klasi i bez osiguranja. “Eurowings” je, inače, poznat po jeftinijim cijenama aviokarata.
Kurz nije bio ni najavljen kao političar ili poznata ličnost, a sjedio je sa svim ostalim putnicima s kojima se prvobitno i načekao, jer je avion kasnio dva sata.
S druge strane, bh. političarima uglavnom je omiljena biznis klasa, što se potvrđuje u najnovijim revizorskim izvještajima o radu državnih institucija u prošloj godini.
I dalje je praksa da čelnici sa sobom vode brojne delegacije od po deset osoba, plus tjelohranitelje.
Revizorski izvještaji
Revizori su zabilježili da je Denis Zvizdić, predsjedavajući Vijeća ministara BiH, samo za jedno putovanje u Sjedinjene Američke Države potrošio čak i do 48.450 maraka.
Službena putovanja članova Vijeća ministara BiH lani su, inače, olakšala državni budžet za 299.857 KM, a troškovi smještaja prelazili su i 500 eura po noćenju.
Budžetski novac na putovanja uobičajeno mnogo troši i diplomatsko-konzularna mreža, a prošle godine, kako su izračunali revizori, to je iznosilo 571.014 KM.
I dalje se bilježi korištenje najskupocjenijih automobila, što je posebno omiljena disciplina članova Predsjedništva BiH, kojima još nije palo na pamet da pogledaju oko sebe.
Tako, naprimjer, gradonačelnik Londona Sadik Kan (Sadiq Khan) autobusom ide na posao, a njegov prethodnik Boris Džonson (Jonson) do radnog mjesta se vozio biciklom.
Gradonačelnica Barcelone na posao se vozi metroom, predsjednik Austrije ide pješice, a premijer Holandije i gradonačelnica Madrida biciklom.
Juskin primjer
Ismir Jusko, ministar prometa i komunikacija Bosne i Hercegovine, nedugo nakon što je 2016. godine imenovan na poziciju, odbio je iskoristiti avionsku kartu u biznis klasi, koja je višestruko skuplja od karte u ekonomskoj.
Ministar je dao nalog da se kupi karta u ekonomskoj klasi, koja košta skoro 1.500 maraka, dok je cijena karte koju je trebao iskoristiti čak 6.000 maraka.
Makron i Rasmusen biciklima obilazili Kopenhagen
Još je jedan događaj ovih dana, koji potvrđuje društvenu odgovornost evropskih političara, zaokupio pažnju javnosti dok je predsjednik Francuske Emanuel Makron boravio u zavničnoj posjeti Danskoj.
Njegov domaćin Lars Loke Rasmusen, premijer Danske, želio je da mu pokaže glavni grad Kopenhagen pa je odlučio da je za to najbolje prijevozno sredstvo bicikl.
Tako su Makron i Rasmusen posjetu znamenitostima Kopenhagena, umjesto skupocjenim automobilima, obavili dvotočkašima, što je, također, scena u kojoj su bh. političari nezamislivi.