Prekogranični most Svilaj kod Odžaka gradi se punom parom, a prije nekoliko dana započela je i najvažnija faza ovog projekta - betoniranje temeljne ploče riječnog stupa u koritu rijeke Save.
Povezivanje s EU
To su glavni preduvjeti za spajanje ovog međudržavnog mosta, čija je ukupna vrijednost 53,8 miliona maraka. Dug je 660, a širok 29 metara. Most Svilaj jedan je od najvažnijih infrastrukturnih projekata na autoputu Koridora 5C, koji će povezati Bosnu i Hercegovinu s Hrvatskom i ostatkom Evropske unije (EU).
Što se tiče betoniranja temeljne ploče riječnog stupa u koritu rijeke Save, riječ je o armiranobetonskoj temeljnoj ploči, koja se nalazi na dubini od 3,5 metara ispod dna rijeke
- Betoniranje temeljne ploče izvodi se u tri faze. Betonira se uz pomoć dvije betonske pumpe, betonom iz betonare, koja se nalazi u neposrednoj blizini gradilišta - rečeno nam je iz Ministarstva prometa i komunikacija BiH.
Nizak nivo
Kako nam je pojašnjeno, ovi radovi mogu se obaviti samo u vrijeme relativno niskog nivoa rijeke Save, kakav je u ovom razdoblju.
- Napravljene su i sve pripreme za gradnju stupa iznad ovog temelja. Ovi radovi omogućit će nastavak montaže središnjih raspona čelične konstrukcije mosta preko glavnog korita rijeke Save. Ukoliko vremenski uvjeti dozvole, prije svega nivo rijeke Save, uskoro će biti spojena čelična konstrukcija mosta u jednu cjelinu u dužini mosta od 640 metara - potvrđeno nam je.
Koliko je ugrađeno betona
Kad je u pitanju betoniranje, u utorak je ugrađeno 730 kubika betona, u četvrtak 400 kubika, dok je planirano da 770 kubika betona bude ugrađeno za vikend. Radovi, kako nam je rečeno, teku planiranom dinamikom.