Monitoring medija tokom predizborne kampanje u BiH pokazao je da je najviše sadržaja na osnovu kojih su građani mogli dobiti informacije o općim izborima 2018. objavljeno na internet-portalima.
Istovremeno, najmanje prostora kandidati na izborima dobivali su na javnim servisima, kazano je danas na predstavljanju rezultata monitoringa koji su tokom predizborne kampanje proveli Koalicija za slobodne i poštene izbore "Pod lupom" i Udruženje "Bh. novinari".
- Prema pokazateljima monitoringa, ne možemo tvrditi da su mediji, a posebno javni servisi, dali dovoljno informacija građanima, a koje bi im omogućile informiran izbor. Analizirano je više od 22.000 informativnih sadržaja, od čega je nešto manje od četvrtine bilo posvećeno izborima – naveli su.
Kako je kazao direktor Koalicije "Pod lupom" Dario Jovanović, uveden je pojam "blaga pristrasnost".
- Primjeri za otvorenu pristrasnost medija su promotivni prilozi za aktivizam Sebije Izetbegović, izvještavanje o slučaju "David Dragičević" u svjetlu političkih partija, slučajeve maskiranja kandidatske funkcije kada se govori o izabranim zvaničnicima koji obnašaju funkcije u vlasti, a ponovo su bili kandidirani te promocija određenih analitičara koji su pripadali članstvu određenih stranaka – istakao je Jovanović.
Prijetnja o kojoj se najviše pisalo je ona kada je Milorad Dodik u Gacku zaprijetio radnicima koji ne budu glasali za njega da će izgubiti posao. Primjer govora mržnje je kada je Nebojša Vukanović otvoreno vrijeđao Željku Cvijanović te generalizirao na cijelu žensku populaciju.
Tri dominantne političke partije koje su imale najviše prostora u medijima su SDA, SNSD i HDZ. Od pojedinačnih kandidata, najviše medijskog prostora imao je Milorad Dodik.