Dugogodišnje iskustvo na TV-u zajedničko je Aleksandru Hršumu sa Nove BH, Sandri Banjac sa Alfe TV, Emeli Burdžović sa N1, Maji Miralem sa BHT 1 i Mimi Šahinpašiću sa OBN-a.
Mada su svi složni u tome da je zdrava konkurencija dobra, da ih ona korigira i pravi boljima u svom poslu, svako od njih bori se za gledanost, a ta borba nije uvijek fer plej.
Naši sagovornici otkrili su ima li podmetanja nogu i spletkarenja među kolegama, na koji način pridobijaju gledaoce te od koga su se krale teme za emisiju.
- U vremenu u kojem živimo, gdje su mediji toliko brzi i gdje digitalizacija ruši sve ljudske resurse, mi smo postali konkurencija sami sebi. Ako radite na televiziji, najvažnije je kakva je gledanost tvoje emisije. Meni ne može biti konkurencija neka serija koja se emitira u istom terminu kada i moja emisija. Poštujem i prijatelje i neprijatelje – ističe Hršum.
No, s obzirom da je njegov posao javan, priznaje da ipak ima više neprijatelja...
- Bilo bi mi drago da neko pokuša da imitira mene, mada mislim da svako treba da ima svoj potpis. Nikad se nisam bavio malicioznim stvarima ili nekome podmetao nogu. S druge strane, znalo mi se dešavati da sam sedam dana ranije najavljivao teme, pa onda vidim da mi neko od kolega preuzme temu i pokuša da je odradi na svoj način. Ne treba krasti... Televizija je sujetna sredina i rijetki su oni koji sebe stave ispred ogledala i kažu sebi da je to posao kao i svaki drugi. Ako te televizija ponese, da misliš da si neka velika zvijezda, i da se svijet vrti oko tebe, u startu si promašio profesiju – smatra Hršum.
Konkurencije se ne boji ni Burdžović koja nam otkriva koji je najbolji recept za pridobijanje gledalaca.
- Vrlo često se mi, novinari, dogovaramo između sebe. Čak i onda kada neko od mojih kolega pokrene emisiju koja se prikazuje u isto vrijeme kada i „Večernji studio“ koji vodim, mi pozovemo te kolege da svoju emisiju predstave kod nas na N1, što je očigledan primjer da se ne bojimo konkurencije. Možda je to najbolji način borbe protiv konkurencije, dati drugima priliku. Truditi se, raditi što bolje, da pridobijete gledaoce na svoju stranu. Nikad nismo drugima podmetali noge, i to nam se pokazalo dobrim. Svako ima svoju publiku i svačiji rad će se kad-tad isplatiti – smatra Burdžović.
U elektronskim medijima više od trideset godina je i Mimo Šahinpašić. Dovoljno se, kaže nam, izgradio, da bi imao bojazan od konkurencije.
- Mislim da nemam konkurenciju. Bilo je istina nekih sitnih podmetanja u poslu, ali nisu vrijedni spomena. Ja sam sebe izgradio, plivam jako sigurno u svom poslu. Volio bih da naučim druge, mlađe kolege ovom poslu – priznaje Šahinpašić.
Sandra Banjac, koja vodi „I to je život“ na TV Alfi, kaže da je njena strategija strategiju da radi iz srca.
- To su prepoznali i moji gledaoci. Težak je to i previše stresan posao da bi se spletkarilo među kolegama – ističe Banjac.
- Konkurencija je uvijek dobra, pa tako i među nama kolegama. Premalo smo tržište, da bismo sebi mogli priuštiti da imamo neki animozitet ili negativnu konkurenciju. Bez saradnje, ne bismo uspjeli. Operirana sam od bilo kakve ljubomore, pa tako i u poslu. Od mene kolege samo mogu dobiti konstruktivnu kritiku – kaže Miralem.
- Mislim da postoji konkurencija nama kolegama, ali ona dobra, pozitivna, što je generalno dobro i za gledaoce, jer dobivaju kvalitetniji program. Svi mi imamo drugačiji stil i nastup. Svi smo pomalo slični, ali ipak različiti – smatra Banjac.