U gradiću Vitezu protekla se tri mjeseca vrijedno gradila prva jahta proizvedena u našoj zemlji. Svoju svjetsku premijeru imat će na sajmu u Hamburgu.
Ispunjava norme
Ekipa „Dnevnog avaza“ posjetila je brodogradilište nadomak Viteza i prva se prošetala „mini hotelom na moru“, koji ispunjava sve evropske norme. Tamo nas je dočekao najzaslužniji za ovaj veliki projekt u BiH Denis Kraljević (54), vlasnik firme „Derubis Yachts“ i investitor projekta.
- Ovako vam je s jahtama, rade se do posljednjeg trenutka iskrcavanja - govori Kraljević dok nas uvodi na jahtu na kojoj se kraju privode pripreme za iskrcavanje.
Osim što će na sajmu biti jedini brod u klasi do 12 metara na hibridni pogon, jedini u Evropi ima dva dizelska i elektromotora, a tu su i brojni drugi noviteti.
- Jahta ima četiri sobe i svaka od njih ima kupatilo s tuš-kabinom. To nema nijedna jahta u ovoj klasi. Po mnogim tehničkim dostignućima je specifičnija i naprednija u mnogočemu prisutnom na tržištu. Veličinom, smještajem i kapacitetima na njoj može boraviti deset osoba – objašnjava Kraljević.
Već 20 godina Kraljević pravi brodove, do sada ih je napravio dvanaest, a posljednjih šest godina je u BiH. Rođen je u Hrvatskoj, kako kaže, s nogama u moru, pa ideja o pravljenju brodova nije neočekivana.
- Otkako sam došao u BiH, pokušavam organizirati gradnju brodova ovdje. U ovakav projekt ne ulazi se neplanirano i neorganizirano. Okupljanje ljudi, razrade projekta, sve to zahtijeva dosta vremena. Ovo je trenutno najsloženiji projekt u BiH – kaže on.
Interesantno je i to da su na pravljenju broda angažirani ljudi iz BiH, koji su, zajedno s Kraljevićem, zadali sebi samo jedan cilj.
- U BiH smo napravili najbolji brod u Evropi, da pokažemo sebi i drugima da je to lako moguće i u BiH. Idemo u Njemačku da ih potučemo na domaćem terenu. U srcu Njemačke uzet ćemo nagradu – govori Kraljević.
Deset firmi
Ne krije da vlada pozitivna trema uoči odlaska u Njemačku, odakle će, uvjereni su, donijeti nagradu. Brod je gradilo deset firmi, a plan je ove godine, najavljuje Kraljević, napraviti još desetak brodova, jer imaju kalupe i sve već spremno.
Startna vrijednost: Milion maraka
Kraljević ističe da je startna vrijednost osnovnih modela broda poput njegovog veća od milion maraka, a da je na njihovom menadžmentu da ga proda što bolje.
- Nametnut ćemo se kvalitetom, a pozivam najveće eksperte u BiH i Evropi da mu pronađu slabu tačku. Mi smo prepametna nacija da nas neko stavlja u drugi plan. Iako u svijetu ovakve brodove prave s mašinama, mi imamo ubodnu pilu, ali i, što je još važnije, čovjeka koji to radi srcem, jer rade u BiH za evropsku plaću – kaže on.
Ugorak: Uloženo je mnogo truda
Među brojnim radnicima, koji prvi put rade na brodu, a dosta njih nije nikad bilo na moru, nalazi se i Husein Ugorak iz Travnika. Za njega je, kaže, veliki izazov graditi brod.
- S ovakvom ekipom i direktorom, sve je išlo lako. Privodimo kraju radove, jahta treba ići u Njemačku i priznajem da su emocije pomiješane. Očekujemo uspjeh, uloženo je mnogo truda, a svaki dan i novi posao bio je izazov za sebe – govori Ugorak.