KORIDOR 5C

Radi se i po 17 sati dnevno: Napreduju radovi na poddionici Počitelj – Zvirovići

Na gradilištu se nalazi oko 100 Kineza, 160 lokalnih radnika i 150 mašina

Radovi se odvijaju prema planu. Arhiv

Avaz.ba / Fena

10.6.2020

I pored komplicirane situacije zbog epidemije koronavirusa, izgradnja autoceste na koridoru 5C na poddionici Počitelj-Zvirovići, u općini Čapljina, odvija se prema planu. Kako kažu predstavnici izvođača radova, firme "China State Construction Engineering Corporation" (CSCEC), to je zahvaljujući podršci koja dolazi iz Ambasade NR Kine u BiH, investitora, Javnog preduzeća “Autoceste FBiH”, kao i napornog rada inžinjera i lokalnih partnera. 


Otežano snabdijevanje materijalom

- Postupno napredujemo prevladavajući poteškoće poput viza prijava za kinesko osoblje, manjka vještih radnika i materijala i mašina na lokalnom tržištu. Snabdijevanje građevinskim materijalom na gradilištu je otežano, posebno iz inostranstva, ali nije ugrozilo dinamiku gradnje - kaže Cai Lei, šef projekta firme čije sjedište je u Vuhanu, mjestu sa najviše slučajeva zaraze virusom COVID-19. 

CSCEC je inače postala svjetski poznata firma jer je za svega deset dana izgradila dvije bolnice u Vuhanu. Primaju ukupno 3.200 pacijenata, a tokom izgradnje na njima je radio petocifreni broj radnika na četvorocifrenom broju mašina.


Radovi u Zvirovićima. Fena

Vuhanske bolnice tek su jedan od šest hiljada projekata u više od stotinu država i regija, a neki od najvećih su izgradnja 392 kilometra autoputa u Pakistanu, što je najveći infrastrukturni projekt u ovoj državi, ili Velika džamija u Alžiru, jedna od najvećih džamija na svijetu.

- Širom svijeta suočeni smo sa različitim okruženjem, standardima i kulturama, ali smo u mogućnosti da pokažemo vrhunski građevinski standard i kapacitet upravljanja - kaže Cai, te u kineskom stilu dodaje kako će "CSCEC donijeti sjeme prijateljstva u BiH i organizirati kineske i lokalne zaposlenike da naporno rade kako bi sjeme prijateljstva procvjetalo u cvijeće prijateljstva i blagostanja".

Požrtvovani rad kineske kompanije u Hercegovini prepoznali su i čitatelji "Večernjeg lista" te je Cai Lei jedan od dobitnika nagrade "Večernjakovog pečata" za 2020. godinu.

Još otkako su zabilježeni prvi slučajevi zaraze u Vuhanu, kompanija je poduzela mjere prevencije na lokalnom gradilištu na jugu Hercegovine pa su tako otkazali sva putovanja zarad godišnjih odmora u Kinu. A kada su vlasti u BiH propisivale mjere koje je ograničilo i rad i kretanje, to je utjecalo na radove te na opskrbu materijala. Ipak, ističe inženjer Cai, organizacija je optimizirana i resursi usmjereni na ključne radove u okviru projekta.


Ovako će izgledati poddionica Počitelj-Zvirovići. Arhiv

Na gradilištu se nalazi oko 100 Kineza, 160 lokalnih radnika i 150 mašina. Radni dan traje od 7.30 ujutro do pola sata poslije ponoći, u dvije smjene. Osnovni posao inžinjera Caija kao šefa je koordinirati sve poslove, upravljati timom i objediniti ih u jedinstvenu cjelinu, kako bi se projekat dovršio na vrijeme i kvalitetno. Radnici su dobrog raspoloženja, svi rade sa strašću. Kinezi žive u baznom kampu gdje se sobe ventiliraju i svakodnevno dezinficiraju.

- Usprkos zabranama, poduzeli smo mjere da ublažimo negativan utjecaj. „Autoceste FB“ izdale supotvrde za naše osoblje za slobodno kretanje kako bismo nastavili s noćnom gradnjom. Tražili smo alternative za nabavku materijala, a kad je dijagnosticiran prvi slučaj zaraze virusom COVID-19 u Čapljini, odmah smo aktivirali plan za hitne slučajeve i poduzeli sveobuhvatne mjere prevencije i kontrole, poput dijeljenja maski za lice i rukavica svim zaposlenicima kako bi zaštitili zdravlje i sigurnost te osigurali kontinuitet radova – ističe on.

Od početka februara radi se na prevenciji i podizanju svijesti o zaštiti od koronavirusa na ovom gradilištu. Kontinuirano se prati situacija na gradilištu gdje se radovi odvijaju uz primjenu svih mjera koje su predviđene u cilju suzbijanja korona virusa. Izdate su upute o provođenju mjera i postupanja koje treba sprovoditi na gradilištima, a da se istovremeno ne ugrozi odvijanje radova.

Istovremeno, sa prvim slučajevima izbijanja COVID-19 u BiH, CSCEC je pomagala u borbi protiv virusa. Uz pomoć Ambasade NR Kine u BiH, donirali su 20.000 kirurških maski vlastima u BiH.

- Trebalo nam je gotovo mjesec dana da dopremimo maske koje su putovale preko četiri države. Da bismo osigurali zdravlje našeg projektnog osoblja, stavili smo naš bazni kamp u izolaciju te osmislili više planova za hitne slučajeve prevencije i kontrole. Pored toga, lokalnim zaposlenicima podijelili smo maske i sredstva za dezinfekcijiu i uputili ih na rad od kuće – pojašnjava Cai.


Ključni je dio projekta

Ugovor o izgradnji poddionice Počitelj-Zvirovići potpisan je u junu 2019. godine, a službeni početak radova je bio krajem septembra. Lot 1 obuhvata trasu autoceste od mosta Počitelj do Petlje Zvirovići i vrijedan je 56.522.840,50 eura bez PDV-a. Tunel dužine 1,2 kilometra ključni je dio projekta i, po informacijama šefa projekta, inžinjera Cai Leija, dosad je iskopano oko 400 metara.

Sekcija od 800 metara između tunela i velikog mosta Počitelj koji pripada Lot2 ove poddionice najteži je dio, s obzirom na to da se nalazi blizu i iznad postojeće pruge a i teren je dosta strm. Prije izgradnje mora, dodaje, postojati dovoljna zaštita. Trenutno investitor i inžinjeri rade kako bi se pokušali riješiti takve poteškoće. 

- Radi boljeg razvoja lokalne ekonomije, investitor iz "Autocesta FBiH" dodao je još jednu petlju u odjeljku 1, povezujući lokalne ceste s autocestom na koridoru Vc. Uz zajedničke napore investitora i inženjera, očekuje se da svi radovi na dizajnu budu završeni do oktobra 2020. Mi ćemo biti neiscrpna podrška investitoru i doprinijeti ekonomskom razvoju u ovoj regiji – kaže Cai.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.