Osam kilometara od Stoca u ljutom hercegovačkom kršu bruji teška mehanizacija mostarskog “HP Investinga”, čiji radnici još od oktobra 2019. godine rade na izgradnji dionice Drenovac - Stolovi, na cesti koja će naš jedini grad na moru povezati s unutrašnjosti BiH.
Ova dionica, za razliku od svih ostalih na cesti Stolac - Neum koje se grade duboko u neumskom zaleđu, jedina je čija je izgradnja počela sa stolačke strane, i to nakon što su mašine utihnule prije 34 godine, kada je i izgrađen dio puta od Stoca do Drenovca.
Ni snažno jugo i jaka kiša tokom vikenda nisu ometali radnike da obavljaju svoje zadatke na dionici koja je u dužini od 8,7 kilometara skoro završena.
Kako nam je ispričao Senad Zolj, voditelj radova, preostalo je asfaltiranje u dužini od 2,4 kilometra, na kojima su radnici za vrijeme naše posjete gradilištu obavljali pripremne radove.
- Zadovoljni smo dinamikom radova koji bi sigurno bili okončani u januaru da nije bilo situacije s koronavirusom. Iako radimo po svim vremenskim uvjetima, ipak to po ovakvoj kiši ne može biti u punom kapacitetu - rekao je Zolj.
Također, na ovom dijelu ceste, koja će imati i četiri raskrsnice prema selima na ovom području te šest potputnjaka, a na samoj sredini, na usponu i traku ua pretjecanje, postavljaju se bankine te izvode radovi na površinskoj odvodnji, kao i drugi koji se odnose na finalizaciju izgradnje.
Nakon svega, duž cijele dionice, čija je vrijednost 17,5 miliona KM, uslijedit će postavljanje završnog sloja asfalta. Za tu vrstu radova, objasnio nam je Zolj, neophodno je da minimalna vanjska temperatura iznosi 15 stepeni Celzijevih.
Ova dionica nadovezuje se na onu Hutovo – Cerovica - Stolovi. Tu radove izvodi širokobriješki „Hering“, a podijeljeni su u dva lota, odnosno, Hutovo - Cerovica i Cerovica - Stolovi, u ukupnoj vrijednosti od 17,7 miliona KM.
Posao je tu započet u septembru, a samo kratko, zbog nevremena, zavirili smo i na to gradilište, gdje je, također, brujala teška mehanizacija, i to u blizini raskrsnice poznate svima koji su do Neuma stizali od skretanja za Svitavu i putokaza Neum - Stolac.
Posljednja je to dionica na cesti Neum - Stolac, u dužini od 10 kilometara, a paralelno s ove dvije privode se kraju radovi i na onoj Broćanac - Prapratnica u dužini od tri kilometra, gdje je izvođač austrijski “Strabag”. Krajem novembra, podsjetimo, završen je tunel Žaba, koji je u dužini od 975 metara slovio kao najveća prirodna prepreka na cesti Stolac - Neum.
Cjelokupan projekt izgradnje ceste Stolac - Neum koštat će 72 miliona KM.
Sredstva za izgradnju ove ceste dio su programa izgradnje i modernizacije magistralnih cesta u FBiH u vrijednosti od 173 miliona KM. Riječ je o kreditnim sredstvima Svjetske banke, Evropske investicijske banke i Evropske banke za obnovu i razvoj.