ISTRAŽIVANJE

Bh. građani ne koriste elektronske usluge: Ni korona nas nije odvikla od šaltera

Iako su fizički kontakt i odlazak na šaltere bili svedeni na minimum, samo 18 posto građana više nego inače koristilo je e-usluge, a čak 50 posto ispitanika ovu vrstu usluga nije ni koristilo

Građani i dalje radije odlaze lično po usluge. Arhiv

Piše: A. Bajramović

1.2.2021

Pandemija COVID-19 nije značajno izmijenila navike građana BiH i zemalja zapadnog Balkana kada je u pitanju upotreba elektronskih usluga, pokazalo je istraživanje Vanjskopolitičke inicijative (VPI) BiH i partnera koje je provedeno tokom projekta „Osnaživanje civilnog društva zapadnog Balkana za reformiranu javnu upravu (WeBER 2.0)“.

Nedostaju informacije

Iako su tokom pandemije fizički kontakt i odlazak na šaltere bili svedeni na minimum, rezultati su pokazali da je samo 18 posto građana više nego inače koristilo e-usluge, a da čak 50 posto ispitanika nije ni probalo. 

Uprkos prednostima, oko 40 posto stanovnika zapadnog Balkana i dalje preferira lični kontakt, odnosno šalter.

- U prosjeku, dvije trećine građana regiona kažu da njihov interes za e-usluge nije porastao od početka pandemije. Građanima nedostaju informacije o ovim uslugama, a, i ako ih imaju, nemaju adekvatne informaciono-tehničke vještine za njihovo korištenje, ili je potrebno više vremena za navikavanje na interakciju građana s javnom upravom na ovaj način - kazala je Anida Šabanović, direktorica VPI-ja BiH.

Šabanović: Nemaju vještine za korištenje. Arhiv

Porast u Albaniji

Porast korištenja elektronskih usluga tokom pandemije na regionalnom nivou iznosio je 38, a u BiH 31 posto. Najveći porast je zabilježen u Albaniji i Crnoj Gori sa 45 posto, dok je najniži na Kosovu. Najveće interesiranje za korištenje e-usluga pokazali su mladi u dobi od 18 do 24 godine, ali i stariji od 60 godina zbog prepreka s kojima su se suočili tokom pandemije.

- Vlade bi trebale pokrenuti proaktivne informativne kampanje kako bi se povećala svijest građana o njihovom postojanju, a isto tako da su ove usluge puno brže, jednostavnije i jeftinije nego korištenje šaltera i šalterskih usluga. Potrebno je da se radi i na kvaliteti ovih usluga. Sve ovo bi dovelo do većeg povjerenja građana u interakciju elektronskim putem s upravom - rekla je Šabanović.

Podrška Evropske komisije

Vanjskopolitička inicijativa BiH je nevladina, neprofitna, istraživačka organizacija sa sjedištem u Sarajevu. 

Od decembra 2019. do decembra 2022. godine VPIBiH, u saradnji s partnerima iz ''Think for Europe'' (TEN) mreže i uz podršku briselskog Centra za evropsku politiku (European Policy Centre – EPC), realizira projekt ''Osnaživanje civilnog društva zapadnog Balkana za reformisanu javnu upravu (WeBER 2.0), posvećen jačanju demokratije kroz veće angažiranje civilnog društva u razvoju politika i implementaciji reformi javne uprave u zemljama zapadnog Balkana. 

Projekt se realizira uz podršku Evropske komisije.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.