Odluka Hrvatske prema kojoj će pet graničnih prelaza između te zemlje i BiH biti neupotrebljivo za kamione čija nosivost prelazi 7,5 tona izazvala je lavinu oštrih reakcija u BiH, a, očekivano, najglasniji su prevoznici, koji važu svoje naredne korake, pa su na stolu, između ostalog, i blokade puteva i granica.
Hrvatska je, naime, 20. maja donijela spornu odluku o prekategorizaciji svojih puteva, tako da njima neće biti dozvoljen tranzitni promet teretnjacima, a ta odluka stupa na snagu osam dana nakon donošenja. Kao posljedica toga, granični prelazi Ivanica - Gornji Brgat, Velika Kladuša - Maljevac, Brčko - Gunja, Strmica - Strmica i Osoje - Vinjani Gornji, postat će neupotrebljivi za veće teretnjake.
Nikola Grbić, predsjednik Udruženja prevoznika za međunarodni i unutrašnji transport RS, rekao je da je za danas planiran sastanak prevoznika.
- Organizujemo sastanak i najavljujemo blokade, štrajkove, do konačnog rješenja. U pitanju su blokade graničnih prelaza, carinskih terminala, puteva, dok se ne riješi problem - ističe Grbić za "Nezavisne novine".
Prema njegovim riječima, ovo je odluka koja je prevoznike bacila na koljena, jer slijede ogromni gubici.
- Šteta je velika usljed kilometraže koju moramo praviti zbog obilaska. Provodimo osam sati na graničnom prelazu, iskucavamo sate vožnje, prelazimo u Hrvatsku i zaustavlja nas policija i kažnjava zbog prekoračenja sati vožnje. To je masovna pojava. Stanje je haotično - rekao je Grbić.
Vojin Mitrović, ministar prometa i komunikacija BiH, očekuje da će problem biti riješen kada je u pitanju granični prelaz u Velikoj Kladuši. Razgovarao je, kaže, s hrvatskim resornim ministrom, a koji je izrazio spremnost da se ovaj problem riješi.
- Praktično, ovaj dio BiH ostaje slijepo crijevo i jednostavno ekonomski prosperitet tog dijela dovodi se u pitanje ako to ostane na snazi - rekao je Mitrović.
Dodao je da će danas na sjednici Vijeća ministara imati ovo pitanje na dnevnom redu. Istakao je da su preduzeli određene aktivnosti, prije svega putem Transportne zajednice, a onda putem Evropske komisije, da ukažu na ovaj problem koji je izuzetno bitan, prije svega za područje USK, jer je situacija da praktično tranzit robe koji ide preko Hrvatske ne može ići preko Velike Kladuše, nego se usmjerava na Izačić i na Bosansku Gradišku.