REZULTATI ISTRAŽIVANJA

Institut za razvoj mladih "KULT": Više od 50 posto mladih ima interes da napusti našu zemlju

Istraživanje o potrebama i položaju mladih provedeno nakon 13 godina

Prioritet bh. vlasti trebaju biti zapošljavanje i obrazovanje, jedan je od rezultata istraživanja. Institut za razvoj mladih "KULT"

Piše: L.Memčić

17.6.2021

Institut za razvoj mladih „KULT“ predstavio je danas preliminarne rezultatesveobuhvatnog istraživanja o mladima i omladinskom sektoru u Bosni i Hercegovini. Istraživanje je provedeno nakon 13 godina, u 78 lokalnih zajednica, a podaci pokazuju da više od 50 posto mladih želi napustiti BiH.

Zabrinjava činjenica da je 40% mladih ljudi koje je obuhvatilo ovo istraživanje izjavilo kako je u posljednjih 7 godina član njihove uže porodice napustio BiH, te da se odlasci najčešće dešavaju u vangradskim sredinama.




Vršnjačko nasilje

Još jedan od bitnih pokazatelja istraživanja je da, prema mišljenju mladih, prioriteti bh. vlasti u narednih pet godina trebaju biti zapošljavanje, obrazovanje i upravljanje migracijama u kontekstu odlaska stanovništva iz BiH. Od ukupnog broja ispitanika 13,3 posto je bilo žrtva vršnjačkog nasilja, a 4,3 posto nasilja u porodici.

 Preliminarni rezultati pokazuju da više od 65 posto mladih živi sa roditeljima/starateljima. Uzimajući u obzir dob ispitanika, druga istraživanja i postojanje rada na crno, teško se može odrediti stopa nezaposlenosti mladih u BiH. Ipak, nezaposlenost se i dalje procjenjuje visokom u odnosu na radno aktivno stanovništvo - rekao je Aziz Đipa, voditelj odjela za monitoring, evaluaciju i istraživanja u Institutu.

Šeherzada Halimić, izvršna direktorica Instituta. Institut za razvoj mladih "KULT"

Generacijska pitanja

Prema popisu stanovništva provedenom 2013. godine, u Bosni i Hercegovini živi 773.850 mladih starosne dobi od 15 do 30 godina. Drugim riječima, 21,91 posto populacije čine mladi.

-  Oblast istraživanja mladih dosta je složena i zahtijeva uvid u sve sfere društva općenito, jer ne postoji niti jedna oblast života koja nije bitna za mlade. Dodatno, pri istraživanju položaja i potreba mladih moramo voditi računa i o specifičnim generacijskim pitanjima koja se tiču isključivo ove populacije - rekla je Šeherzada Halimić, izvršna direktorica Instituta za razvoj mladih KULT.

Nadležni organi

Mladi kao najaktivniji korisnici društvenih mreža najčešće koriste Instagram (80,4 posto), potom YouTube (69,3 posto) i Facebook (67,3 posto).

Kada je u pitanju pandemija koronavirusa, mladi su generalno nezadovoljni reakcijom nadležnih organa na svim nivoima vlasti i u različitim sektorima (obrazovni, zdravstveni i sektor tržišta rada). Ali, najmanje negativno ocjenjuju reakciju zdravstvenog sektora.

Ono što je pohvalno, samo 4,8 posto ispitanika nacionalno pitanje smatra bitnim.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.