U Bosanskoj Gradišci, gradu u Bosni i Hercegovini na granici s Hrvatskom, večeras je svečano ozvaničen završetak izgradnje mosta preko rijeke Save između dvije susjedne zemlje, javlja Anadolija.
Svečanosti su prisustvovali šef Kooperacija Delegacije Evropske unije u Bosni i Hercegovini Stefano Ellero, zvaničnici iz političkog, kulturnog i javnog života Bosne i Hercegovine i Hrvatske, kao i građani.
Most je dug 462 metra a projektom su obuhvaćene pristupne saobraćajnice s bh. strane od 411 metara i sa strane Hrvatske oko 50 metara. Oko četiri kilometra pristupne saobraćajnice u Hrvatskoj, kojom će saobraćaj biti spojen sa putevima u ovoj zemlji trebalo bi da bude završen u februaru 2024. godine.
Milorad Dodik, član Predsjedništva Bosne i Hercegovine, rekao je da se dugo čekalo da se ovo realizuje.
- Otvorit ćemo se prema našem glavnom cilju da budemo dio evropske komunikacijske mreže - kazao je on i dodao da je ovo pobjeda.
Istakao je da je danas svijet u veoma teškom stanju, da nered na globalnoj sceni ne obećava perspektivu.
- Otvaranje ovakvih mostova, ulaganje u ovakve stvari, svakako bar za trenutak ili za ovo vrijeme daje nadu da će mostovi biti dominanti, a ne oni koji ruše mostove - rekao je Dodik.
Izrazio je nadu da će sljedeće godine ovaj most otvoriti za saobraćaj.
Stefano Ellero u obraćanju prisutnim rekao je da je ovo jedan od najvažnijih regionalnih infrastrukturnih projekata koji je poveznica Bosne i Hercegovine i šire mreže Evropske unije.
- Mostovi su zaista snažni simboli povezanosti, saradnje i razvoja za sve. Ovo je drugi prekogranični most na rijeci Savi koji je sufinansirala Evropska unija - rekao je on podsjećajući na otvaranje mosta Svilaj.
Istakao je i da su mobilnost i modrene saobraćajne veze od presudnog značaja za svaku zemlju, a ovaj most će smanjiti vrijeme čekanja za ljude koji žele preći i otići na neku destinaciju, što znači manje potrošenih sredstava i manje zagađenja.
Ukupno EU je do sada odvojila više od 640 miliona eura bespovratnih sredstava za 19 projekata u BiH u sektoru transporta, uključujući nekoliko dionica na koridoru Vc, ali i željeznice i vodene prilaze/luke.
Ugovorena vrijednost radova izgradnje mosta bila je 19,6 miliona evra bez PDV-a, pola izgradnje finansirale su Hrvatske autoceste, a drugu polovinu Ministarstvo komunikacija i prometa Bosne i Hercegovine.
Evropska unija je sufinancirala izgradnju mosta s 3,2 miliona eura bespovratnih sredstava koja su kombinovana sa 5,6 miliona eura povoljnog kredita od Evropske investicijske banke.