Adnan Šteta, kantonalni ministar saobraćaja, nakon brojnih kritika zbog (upitne) nabavke trolejbusa iz Bjelorusije i kašnjenja u rekonstrukciji sarajevske tramvajske pruge u aprilu je obećao da će ukoliko radovi na tramvajskoj pruzi u Sarajevu ne budu okončani u roku, on u avgustu dati ostavku, a onda je u augustu rekao da – nećedati ostavku, iako nema ništa od njegovog obećanja da ćemo se "krajem augusta voziti novom sarajevskom prugom od Ilidže do Čengić vile".
U aprilu je Šteta, kako je otkrio BIRN, prozivan i zbog toga što je Ministarstvo saobraćaja označilo tajnim više od 40 miliona maraka vrijedan ugovor za rekonstrukciju tramvajskih šina u Sarajevu sa kineskom kompanijom povezanom sa nizom nesreća u ranijim projektima koje su dovele do povrede ili pogibije radnika, pokazuje istraživanje BIRN-a BiH.
Pozivajući se na EBRD, čijim kreditom je plaćena obnova tramvajske pruge, i tvrdnju da im Banka ne dozvoljava otkrivanje ugovora, Vlada Kantona Sarajevo, odnosno Ministarstvo saobraćaja odbilo je dati i ugovor na uvid BIRN-u. Zanimljivo da isti taj EBRD, primjera radi, insistira na maksimalnoj transparentnosti u svim projektima koje radi s JP Autoceste Federacije BiH.
BIRN nije mogao pronaći tender u registru javnih nabavki Ureda za borbu protiv korupcije i upravljanje kvalitetom, portala na kome se nalaze detalji javnih nabavki i ugovora u Kantonu Sarajevo. Građani ni danas ne znaju te podatke, a upravo u aprilu Šteta se obratio kantonalnom Ministarstvu finansija sa zahtjevom za dodatna sredstva, pozivajući se na Odluku Vlade Kantona Sarajevo od 24. marta 2022. godine, u iznosu od 35 miliona eura: za rekonstrukciju i modernizaciju pruge 6 miliona eura, za obnovu voznog parka tramvajskog saobraćaja 17 miliona eura, za izgradnju gradske saobraćajnice I transferzala dionica II (Bare-tunel Kobilja glava-Hotonj), 9 miliona i za uređenje trolejbuskog depoa 3 miliona eura.
Ignorirajući druge, na kritiku SDA da se kasni s ovim radovima, oštro su reagirali iz SDP-a stajući u zaštitu ministra Štete. Tako je Nikšić javnost obavijestio: "Utrkuju se da što više popljuju, oblate, lažima kriminaliziraju, pa čak i otvoreno prijete Adnanu Šteti, predsjedniku KO SDP Sarajevo, najboljem i najučinkovitijem ministru u cijeloj državi. Ado na sve te laži i prozivke, na svu tu zavist i zlobu odgovara novim metrima postavljene tramvajske pruge..."
Damir Mašić, koji je također stao u odbranu “najuspješnijeg“ ministra, uputio je, kako su mediji objavili, oštre kritike vladajućim strankama uz tvrdnje da je dolaskom premijera Fadila Novalića i vlade SDA- HDZ gradnja autocesta doživjela potpuni zastoj kao primjer navodeći dionicu Zvirovići-Počitelj koja je, po njemu, “samo još jedan u nizu dokaza nesposobnosti i neodgovornosti premijera Fadila Novalića, resornog ministra Denisa Lasića i prethodnog menadžmenta Autocesta FBiH.
Nakon završenog tendera 2014. godine na kojem su dvije domaće kompanije bile prvoplasirane, ova dionica je trebala da počne da se gradi 2015. i da bude završena 2018. godine. Vlast u FBiH zajedno sa prethodnom upravom Autocesta je tada nekoliko puta obarala tender zbog čega smo došli u situaciju da u 2022. godini mi još uvijek nemamo izgrađenu ovu dionicu i ne znamo ni kada će u konačnici biti i završena. Da smo uređena zemlja danas bi neko morao odgovarati zbog toga što građani četiri godine nisu u prilici da koriste tu dionicu autoceste zbog nečije neodgovornosti, nesposobnosti ili možda čak i potencijalnog kriminala.”
Tačno je da je tender za gradnju autoputa od Počitelja do Zvirovića pokrenut u augustu 2015. godine i da je zatvoren otvaranjem ponuda brojnih kompanija u oktobru iste godine. Direktor Autocesta Federacije u to vrijeme je bio Ensad Karić, koga je na tu poziciju postavio SDP i koji je odlučio da tu dionicu podijeli na dva djela (cjepkanje dionica pokazat će se kao ekonomski potpuno neopravdano, osim što je bilo više tendera i više mogućnosti za izbor izvođača radova).
Konzorcij Hering-Viadukt imao je najnižu cijenu za oba dijela tendera, no u narednih šest mjeseci koliko je trajao izbor najbolje ponude Autoceste su donijelenekoliko odluka protiv Heringa, da bi ih na kraju diskvalifikovati iz jednog dijela tendera i posao dodijelili Euroasfaltu koji je bio drugi najpovoljniji ponuđač.
U međuvremenu se promijenila vlast, Karić je otišao, a pozicija direktora Autocesta pripala je SBB-u. Tih dana je Žurnal detaljno pisao o “dugotrajnom procesu izbora izvođača u dvije javne nabavke za gradnju autoputa od Počitelja do Zvirovića“ koji je “obilježen nelogičnim izbacivanjem firme Hering sa jednog dijela tendera i njihovoj pobjedi u drugom dijelu ove javne nabavke“.
Novi (SBB-ov) direktor, Đenan Salčin je formirao posebnu komisiju za ispitivanja ove javne nabavke, a po saznanju Žurnala upravo je on pisao Evropskoj investicionoj banci i upozorio ih na nelogičnosti u ovoj višemilionskoj javnoj nabavci.Salčin je u međuvremenu otišao zbog druge funkcije, a novi (SBB-ov) direktor Adnan Terzić je u martu 2017. poništio kompletan tender i raspisao novi, priznajući da su njemu i ministru Denisu Lasiću, predstavnici Evropske investicione Banke sugerirali da to urade kako bi gradnja počela što prije.
Na kraju su Autoceste na čelu s Terzićem izabrali kineske izvođače koji su u ponudu išli s damping cijenama računajući kako će ih kasnije povećati, što su i pokušali probijajući sve rokove, no upravo nova uprava na čelu s direktorom Elmedinom Voloderom odbila je sve njihove zahtjeve, upozoravajući ih na kašnjenje i da će im početi naplaćivati penale predviđene ugovorom ukoliko ne ubrzaju radove.
Damir Mašić je predugo u vrhu SDP-a da ne bi znao sve ove informacije. Predizborna kampanja dozvoljava puno toga, ali red bi bio držati se argumenata ili bar prećutati kad ih nemaš. No, plasiranje dezinformacija i optuživanje i prebacivanje krivice za sve na SDA i njihove kadrove, i kad imaš i kad nemaš dokaze za to, moglo bi se SDP-u i opoziciji vratiti kao bumerang. Kad ministar Šteta pokaže konkretne rezultate svojih obećanja niko neće imati razloga da reagira.