PRISUSTVOVAO I SATLER

U Federaciji BiH ove godine u izgradnji 110 kilometara autoceste

Sva ta sredstva dolaze putem povoljnih kredita ili grantova i to je ono što ih čini vrlo privlačnim, rekao je Satler

Voloder posjetio tunel Ivan sa predsjednicom EBRD-a i ambasadorom EU. JP AUTOCESTE FBIH

A. O.

3.2.2023

Direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder bio je danas domaćin posjeti Koridora Vc, na čelu sa predsjednicom Evropske banke za obnovu i razvoj (EBRD) Odile Renaud-Basso, šefom Delegacije EU u BiH Johannom Sattlerom i direktorom JP Autoputeva RS Nedeljkom Ćorićem, koji su tom prilikom posjetili tunel Ivan, koji je otvoren u oktobru 2022. godine.

Direktor JP Autoceste FBiH Elmedin Voloder je ocjenio da postoji snažno partnerstvo sa međunarodnim evropskim finansijskim institucijama i EU uz čiju podršku Autoceste FBiH nastavljaju realizaciju razvojnog i izuzetno važnog projekta za Bosnu i Hercegovinu kao što je autocesta na Koridoru Vc.

Gradnja sjevernog dijela

- Ove godine počinje gradnje kompletnog sjevernog dijela Koridora Vc, odnosno ukupno 50 kilometara, a uz to još ugovaranje dvije dionice na jugu, 14,5 kilometara od Mostara jug do Bune. Ono što je u ovom trenutku najvažnije na Koridoru Vc, jeste činjenica da su za dva najkompleksnija projekta, tunel Prenj i Mostarska obilaznica, raspisani tenderi, a početak izgradnje planiran je sredinom ove godine. U ovoj godini u Federaciji BiH ćemo imati u izgradnji 110 kilometara autoceste - istaknuo je Voloder.

Podsjetio je i da je tunel Prenj najduža je i najsloženija građevina na cijelom Koridoru Vc, s dužinom od 10,45 kilometara radit će se o devetom najdužem cestovnom tunelu u Evropi, a prvi je ovakav tunel u Bosni i Hercegovini koji prelazi granicu od šest kilometara.

Skratiti putovanje

Dalje je naveo kako će autocesta od Sarajeva do Mostara uvelike skratiti putovanje. Poređenja radi trenutna dužina puta preko M-17 iznosi 113 kilometara, dok će izgradnjom autoceste iznositi 82 kilometara. Preciznije, vrijeme putovanja će se skratiti s dosadašnjih dva sat na nešto manje od jednog sata vožnje, što u konačnici dovodi do skraćenja puta od 31 kilometara i uštede vremena za više od jednog sata, navodi se u saopćenju.

- Tunel će biti dio dionice autoceste Ovčari – tunel Prenj – Mostar sjever i ključni je za povezivanje Sarajeva sa Mostarom, odnosno jače unutrašnje povezivanje Bosne sa Hercegovinom, što je i strateški cilj, odnosno kompletiranje izgradnje cijelog koridora 5c kroz Federaciju BiH, naglasio je Voloder.

On je istaknuo da radovi na tunelu Prenj počinju sredinom ove godine i trajat će šest godina.

Tri prioriteta

Predsjednica EBRD-a Odile Renaud-Basso podsjetila je da je ova banka, od početka rada u BiH, investirala tri milijardne eura i da će nastaviti da pruža podršku BiH putem različitih projekata.

- EBRD realizuje tri prioritea u BiH, a to su razvoj privatnog sektora, s obzirom da postoji zdrav privatni sektor sa malim i srednjim preduzećima, na drugom mjestu prioriteta su infrastrukturni projekti, kao što je autocesta na Koridoru Vc, dok je treći prioritet takozvana „zelena agenda“, odnosno zelena transformacija u procesu dekarbonizacije - naglasila je Basso.

Ona je izrazila zadovoljstvo svojom prvom posjetom BiH i to je bila u prilici da se uvjeri u realizaciju „ovog veličanstvenog projekta i izgradnje modernog tunela“, jer je to ujedno i najbolji i najkonkretniji dokaz uticaja EBRD, koja sa EU i drugim finansijskim institucijama ostvaruje na terenu u BiH.

- Imala sam priliku da sa predstavnicima vlasti u BiH razgovaram o zajedničkim prioritetima i planovima, tako da sam veoma zadovoljna pozitivnim koracima, koji se odvijaju u BiH u procesu pristupanja EU u smislu kandidatskog statusa - poručila je ona.

Završetak izgradnje

Šef Delegacije EU u BiH Johan Satler (Johann Sattler) je zadovoljan posjetom i viđenim na terenu, ali i razgovorima sa predstavnicima vlasti u BiH, kao i sa direktorima JP Autoceste FBiH Elmedinom Voloderom i JP Autoputevi RS Nedeljkom Ćorićem.

- Ovdje govorimo o projektu Koridora Vc, čiju izgradnju finansiraju različite institucije, a govorimo o četiri milijarde ukupne investicije. Sva ta sredstva dolaze putem povoljnih kredita ili grantova i to je ono što ih čini vrlo privlačnim, ukazao je Satler, izrazivši zahvalnost svim nivoima vlasti u BiH, te direktorima i vrijednim radnicima oba javna preduzeća, koji učestvuju u realizaciji projekta izgradnje autoceste na Koridoru Vc

On smatra da će završetak izgradnje Koridora Vc u velikoj mjeri nabolje promijeniti život građana u BiH, od kojih čak 60 posto živi i radi duž ove autoceste, a poseban benefit osjetit će poslovni ljudi, koji sarađuju sa partnerima iz EU. Satler je izrazio nadu da će svi uključeni u realizaciju ovog projekta dati sve od sebe da Koridor VC u BiH bude završen do 2028. ili 2029. godine.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.