S dvije i po godine zakašnjenja, sutra, 4. septembra, svečano će biti otvoren most u Počitelju, jedan od najviših u regionu. Uz grandiozni most, nazvan Hercegovina, bit će otvorena i cijela poddionica autoceste na Koridoru 5C, Počitelj – Zvirovići, u dužini od 11 kilometara.
Prijelaz Bijača
Most u dužini od gotovo jednog kilometra sa svojih šest stubova, od kojih je najviši blizu 100 metara, za korisnike će biti u funkciji dan nakon svečanog otvorenja, a koji će, kada putuju iz pravca Mostara prema Hrvatskoj, autocestom moći doći do graničnog prijelaza Bijača – Nova Sela.
- Otvorenjem poddionice Počitelj – Zvirovići i mosta Hercegovina ovaj dio BiH direktno će se povezati s Evropskom unijom. Važnost ovog projekta ogleda se u tome što će potaknuti razvoj privrede i stvoriti uvjete za razvoj i napredak tog dijela BiH - kazali su u pozivu za medije iz JP „Autoceste FBiH“.
Dionica Počitelj – Zvirovići duga je tačno 11,07 kilometara i podijeljena je na dva LOT-a. U LOT-u 1 su petlja Počitelj s naplatnim mjestom i pristupnim cestama, tunel Počitelj, dug 1.200 metara, tri vijadukta, ukupne dužine 250 metara, te otvorena trasa. Ugovor za izgradnju te poddionice potpisan je 20. juna 2019. godine.
Rok za izgradnju LOT-a 1 bio je 24 mjeseca, a za LOT 2 odnosno most 30 mjeseci. Zbog debelog kašnjenja, koje je u gotovo svim dodatnim zahtjevima za nove rokove bilo neopravdano, „Autoceste FBiH“ su prema izvođačima, uglavnom kineskim kompanijama, aktivirale mehanizam naplate penala.
Autocesta na tom paneuropskom koridoru, koja kroz BiH prolazi u dužini od 330 kilometara, u našoj zemlji se gradi više od 20 godina. Do sada je izgrađeno manje od 130 kilometara.
Pet kilometara
Osman Lindov, profesor na Saobraćajnom fakultetu u Sarajevu, kaže da je svaki uspjeh, poput otvorenja dionice Počitelj – Zvirovići s grandioznim mostom, dobar, ali, kako naglašava, ne može se godišnje izgrađivati po pet kilometara autoceste.