LOKALNI IZBORI

Predizborna kampanja mirnija nego inače: Političke ideje i strategije u drugom planu

Preuzete su taktike i strategije iz ekonomskog marketinga u kojem svi nešto prodaju kao da je velika rasprodaja, kaže Mujagić

Brojanje glasova. Pixsell

prije 2 dana

Mnoge je iznenadilo to što je ovogodišnja predizborna kampanja uoči lokalnih izbora vjerovatno manje oštrija od svih prethodnih. Lideri stranaka se sporadično pojavljuju na predizbornim skupovima, a tek poneka bombastična izjava se može čuti.

Naravno, niko ne garantuje da će to tako ostati i dalje, ali bar na momente predizborna kampanja liči na one u drugim državama – poprilično pristojne kritike, a čak i debate, od čega su ranije mnogi bježali.

Nešto mirnije

Prvih dana čak nije viđen ni veliki broj predizbornih plakata, što je bila odlika svake prethodne kampanje, no situacija se iz dana u dan počela mijenjati. Poslije nekoliko dana, ipak, situacija je bila uporediva s prethodnim izbornim ciklusima.

Razlog zašto je kampanja nešto mirnija u odnosu na prethodne možda se ogleda i u tome da je prvi put kažnjiva bila preuranjena kampanja.

Koliko god da se ona kršila, određena ustručavanja su postojala i većina kandidata tek sada može da se prezentira. Zbog toga su više posvećeni sami sebi i nemaju toliko mnogo vremena za druge. Interesantno je i da je broj „divljih sajtova“, koji su se pojavljivali kao gljive poslije kiše prije svakih izbora, drastično smanjen.

Bez iskoraka

O kvalitetu političkog marketinga u predizbornoj kampanji razgovarali smo s profesoricom Fakulteta političkih nauka u Sarajevu Nerminom Mujagić. Ona ističe da nema velikih iskoraka u odnosu na prethodne kampanje.

Mujagić: Fokus na kandidatima. Facebook

- Nema velikih iskoraka u odnosu na prethodne izborne kampanje. Dominira neka kombinacija između tradicionalnog i modernog pristupa u marketingu. Uglavnom je fokus na kandidatima, njihovom ličnom i estetskom izgledu, a političke ideje i strategije su u drugom planu – pojašnjava Mujagić.

"Ljubim sliku"

Ističe da je prisutna personalizacija politike kroz princip „ljubim sliku svoju“, a koji je već obesmislio politiku.

- Preuzete su taktike i strategije iz ekonomskog marketinga u kojem svi nešto prodaju kao da je jedna velika rasprodaja. Daleko smo mi od onoga što, uistinu, znači politički marketing. Ovo je više antipolitičko oglašavanje, jer niko nema dugoročne vizije kako zemlju izvući iz ovog stanja – istakla je.

Uhapšeni načelnici

Da, ipak, nije riječ o nesvakidašnjoj kampanji, pobrinuli su se slučajevi hapšenja kandidata za načelnike. Načelnik Trnova Ibro Berilo (SDA) će, ne samo kampanju, nego i iščekivanje izbornih rezultata dočekati u pritvoru u Zenici. Kandidat za načelnika Sokoca Strahinja Bašević (SNSD) je uhapšen, no nakon nekoliko dana, uoči početka kampanje, pušten je iz pritvora.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.