NA LICU MJESTA

Intenzivirani radovi na gradilištu kod Goražda: Probijeno 2.859 metara, više od polovine tunela Hranjen

U roku od tri mjeseca trebalo obezbijediti novu lokaciju za još približno 300.000 kubika, kaže Briga

Radovi u punom jeku. Facebook

Alen Bajramovic

20 sati

Kompanija „Euro Asfalt“ zatražila je od Ministarstva privrede BPK Goražde izdavanje prethodne vodne saglasnosti za snabdijevanje vodom i ispuštanje otpadnih voda za potrebe privremenih objekata za proizvodnju betona i smještaj radnika u Hrenovici i Podhranjenu. Radi se o lokacijama na sjevernom i južnom portalu gradilišta gotovo 5,5 kilometara dugog tunela Hranjen. U Kantonalnom ministarstvu privrede pojašnjavaju da su radovi na probijanju tunela i izgradnji primarne i sekundarne betonske obloge u glavnoj i servisnoj cijevi tunela intenzivirani.

Južna strana

- Zatražena je i lokacija za odlaganje materijala iz tunela, jer pojačan je intenzitet radova i postojeća deponija brzo se puni, pa bi u roku od tri mjeseca trebalo obezbijediti novu lokaciju za još nekih 300.000 kubika. Ta lokacija treba biti na udaljenosti do tri kilometra s južne strane – kazao je za „Avaz“ ministar privrede BPK Goražde Zijad Briga.

On očekuje sastanak u JP „Autoceste FBiH“ na kojem bi se dogovorilo da uporedo s izgradnjom tunela počne i izgradnja brze ceste Hrenovica – tunel Hranjen – Goražde. U „Autocestama FBiH“ kažu da, s obzirom na složenost projekta, a koji je podrazumijevao završetak procesa eksproprijacije, ishodovanja potrebnih saglasnosti i dozvola od nadležnih institucija i ministarstava, te odabir izvođača i nadzora radova, ovaj projekt ne zavisi isključivo od ovog javnog preduzeća.

- Projektna dokumentacija za projekt brze ceste Hrenovica – Goražde, u sklopu koje se nalazi i tunel Hranjen, u potpunosti je završena. Trenutno se provode aktivnosti na probijanju tunela Hranjen, iskopu glavne i servisne tunelske cijevi u dužini od 2.859 metara ili 51,48 posto. Izvršena je izrada sekundarne obloge u glavnoj tunelskoj cijevi u dužini od 1.568 metara ili 28,20 posto – navode iz “Autocesta FBiH”.

Briga: Za postupak eksproprijacije utrošeno je 3.010.729 KM bez PDV-a. Facebook

Sekundarna obloga

Zaključno sa 31. decembrom 2024. godine u izgradnju tunela do sada je utrošeno 124.923.741 KM bez PDV-a, dok je nadzor nad izvedenim radovima koštao 5.040.646 KM bez PDV-a.

- Za postupak eksproprijacije je utrošeno 3.010.729 KM bez PDV-a. Ovim ugovorom je definirano konačno probijanje tunela Hranjen i dio izrade sekundarne obloge glavne tunelske cijevi. Rok za završetak radova po ovom ugovoru je mart 2027. godine – kazali su nam u “ Autocesta FBiH”.

Goražde – Sarajevo za 45 minuta

Glavni projekti za dionice brze ceste, koje tunel trebaju povezati s Goraždem, odnosno Hrenovicom i Pračom, završeni su i revidirani, a u toku su postupci dobivanja potrebnih saglasnosti i eksproprijacije zemljišta. Izgradnja tunela Hranjen predstavlja historijski projekt za Goražde, jer će se cestovna udaljenost ovog grada na Drini i Sarajeva sa sadašnjih 95,6 smanjiti na 56 kilometara, a s obzirom na kvalitet nove trase, vožnja između Sarajeva i Goražda će trajati 45 minuta, umjesto dosadašnjih sat i po.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.