Evropska komisija odlučila je u ponedjeljak kazniti kompaniju "Guess", poznati modni brend, sa skoro 40 miliona eura kazne zbog blokiranja internetske prekogranične prodaje i zadržavanja umjetno viših cijena u zemljama srednje i istočne Evrope u odnosu na zapadne članice EU.
Evropska unija je zabranila stavljanje barijera u internetskoj trgovini, geoblokiranja. Pojedine internetske trgovine nisu dopuštale prodaju u nekim zemljama članicama, što predstavlja diskriminaciju potrošača. Nova pravila o zabrani geoblokiranja na snazi su od 3. decembra, prenose agencije.
- Kroz ugovore o redistribuciji "Guess" je pokušao spriječiti potrošače u EU da kupuju u drugim članicama EU, spriječavajući trgovce da reklamiraju i prodaju u inozemstvu. Kompanija je na taj način uspijevala održavati cijene umjetno visokim, posebno u zemljama srednje i istočne Evrope. Zbog takvog ponašanja danas smo sankcionirali "Guess" - rekla je povjerenica za tržišno takmičenje Margete Vestager (Margrethe Vestager).
Komisija je smanjila kaznu za 50 posto, na 39.821.000 eura, jer je "Guess", kompanija sa sjedištem u Sjedinjenim Američkim Državama, sarađivala u istrazi.
Komisija je utvrdila da su "Guessovi" proizvodi u prosjeku za pet do deset posto skuplji u Bugarskoj, Hrvatskoj, Estoniji, Latviji, Litvi, Poljskoj, Češkoj, Rumuniji, Slovačkoj i Sloveniji nego u zemljama zapadne Evrope.