Apple se ponovo vratio na čelo liste američkih kompanija s najvećom tržišnom vrijednošću, na kojem su se posljednjih mjeseci izmjenjivala druga dva tehnološka diva, Amazon.com i Microsoft.
Cijena dionice Applea porasla je jučer blagih 0,03 posto, pa je tržišna vrijednost tog proizvođača iPhonea dosegnula 821,5 milijardi dolara.
S druge strane, cijena dionica Microsofta pala je više od 1 posto, što je srezalo vrijednost tog softverskog proizvođača na 813,4 milijarde dolara, dok je tržišna kapitalizacija Amazona skliznula na 805,7 milijardi dolara, nakon što je njegova dionica pojeftinila 1,1 posto.
Nakon što je u oktobru prošle godine dosegnula rekordnih 1.100 milijardi dolara, tržišna vrijednost Applea idućih je mjeseci oštro pala jer je kompanija upozorila ulagače na usporavanje prodaje iPhonea.
Tako je krajem prošle godine Appleova vrijednost pala na svega 675 milijardi dolara, a na čelo liste najvrednijih američkih kompanija probili su se Amazon i Microsoft, koji su se idućih sedmica izmjenjivali na vrhu.
No, od prije prije sedmicu, kada je Apple objavio poslove rezultate za četvrto lanjsko tromjesečje, koji nisu bili toliko loši koliko su se ulagači plašili, cijena dionice te kompanije skočila je oko 13 posto.
S druge strane, nakon objave kvartalnih poslovnih izvještaja, cijene dionica Microsofta i Amazona pale su.
No, pitanje je koliko dugo će se Apple održati na čelu liste najvrednijih, s obzirom na to da su analitičari smanjili procjene rasta cijene dionice Applea.
U istraživanju agencija analitičari su ciljanu cijenu dionice Applea skresali sa 240 dolara, koliko su očekivali prije tri mjeseca, na samo 175 dolara, samo jedan dolar iznad njezine sadašnje razine.
Prema mišljenju Dana Morgana, portfelj menadžera u fondu "Synovus Trust" koji u svom portfelju ima sve tri dionice – Applea, Amazona i Microsofta – najveća šanse da u idućem razdoblju zauzme čelno mjesto na listi najvrednijih američkih kompanija, ipak, ima Amazon.
- Percepcija je da je Amazon ušao u zreliju fazu rasta, no ako baš moram birati, smatram da Amazon ima prednost zbog njegove vodeće pozicije na tržištu "clouda" - kaže Morgan.