BOJKOT

Kompanije širom svijeta se udružile protiv Facebooka, a evo i zbog čega

Organizatori bojkot kampanje navode da biju bitku kako bi povećali pritisak da se ukloni govor mržnje

Zakerberg: Pao na listi najbogatijih ljudi na svijetu. Arhiv

Avaz.ba

29.6.2020

"Starbucks", "Coca Cola", "Harshey" i Honda su nova velika imena koja bojkotuju Facebook i povlače sve svoje reklame sa te i Instagram platforme koja je u vlasništvu iste kompanije.

Prije njih to je uradilo više od 160 kompanija.

Dodatno, i Viber je prekinuo sve veze s Facebookom.

Organizatori bojkot kampanje kažu da je ovo postalo globalno i navode da biju bitku kako bi povećali pritisak da se ukloni govor mržnje.

Kampanja, "Stop mržnji zarad profita" (Stop Hate for Profit) poziva velike kompanije i u Evropi da se pridruže bojkotu, izjavio je Džim Stejer (Jim Steier), izvršni direktor "Common Sense Medi".

Otkako je kampanja pokrenuta ranije ovog mjeseca, više od 160 kompanija, potpisalo je da će prekinuti plaćanje oglasa na najvećoj svetskoj platformi društvenih medija za juli.


"Free Press" i "Common Sense" zajedno sa Grupom za ljudska prava, kao i još nekoliko sličnih udruženja pokrenule su kampanju posle smrti Džordža Flojda (Georgh Floyd) koga je ubila policija u SAD.

- Sljedeći korak je globalni pritisak - rekao je Stejer dodajući da se nadaju kako će kampanja i regulatorni organi u Evropi imati čvršći stav prema Facebooku.

Evropska komisija je u junu najavila nove smjernice za tehnološke kompanije, uključujući i sam Facebook, kako ubuduće moraju da podnose mjesečne izveštaje o načinu na koji postupaju sa dezinformacijama o koronavirusu.

Ogorčenje u SAD zbog smrti Flojda dovelo je do neviđene reakcije korporacija širom sveta.

Organizatori kampanje kažu da su pozvali američke saveznike, medijske i telekomunikacione kompanije da se pridruže kampanji. Facebook je priznao da ima još posla i da treba dodatno raditi na alatima za borbu protiv govora mržnje.


Zakerberg: Pao na listi najbogatijih ljudi na svijetu. arhiv

Kako je navela ta kompanija, ulaganja u veštačku inteligenciju omogućila su joj da nađe 90 posto govora mržnje prije nego što to korisnici prijave.


Proširenje kampanje van SAD uzeće veći dio prihoda Facebooku od oglašavanja, ali vjerovatno neće imati velikog finansijskog uticaja.


Godišnje Facebook generira 70 milijardi dolara od prodaje reklama, a otprilike četvrtina otpada od velikih kompanija.


Ali publicitet oko njegove politike naštetio je njegovoj percepciji i ugledu.


Ovo je uticalo da na tržištu Facebook izgubi više od 56 milijardi dolara vrijednosti, kao kompanija, dok je njen vlasnik, Mark Zakerberg (Zuckerberg) lično izgubio više od 8 milijardi dolara, zbog čega je pao na listi najbogatijih ljudi na svijetu s trećeg na četvrto mjesto prema Blumbergovom indeksu milijardera.

Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.