"Starbucks", "Coca Cola", "Harshey" i Honda su nova velika imena koja bojkotuju Facebook i povlače sve svoje reklame sa te i Instagram platforme koja je u vlasništvu iste kompanije.
Prije njih to je uradilo više od 160 kompanija.
Dodatno, i Viber je prekinuo sve veze s Facebookom.
Organizatori bojkot kampanje kažu da je ovo postalo globalno i navode da biju bitku kako bi povećali pritisak da se ukloni govor mržnje.
Kampanja, "Stop mržnji zarad profita" (Stop Hate for Profit) poziva velike kompanije i u Evropi da se pridruže bojkotu, izjavio je Džim Stejer (Jim Steier), izvršni direktor "Common Sense Medi".
Otkako je kampanja pokrenuta ranije ovog mjeseca, više od 160 kompanija, potpisalo je da će prekinuti plaćanje oglasa na najvećoj svetskoj platformi društvenih medija za juli.
"Free Press" i "Common Sense" zajedno sa Grupom za ljudska prava, kao i još nekoliko sličnih udruženja pokrenule su kampanju posle smrti Džordža Flojda (Georgh Floyd) koga je ubila policija u SAD.
- Sljedeći korak je globalni pritisak - rekao je Stejer dodajući da se nadaju kako će kampanja i regulatorni organi u Evropi imati čvršći stav prema Facebooku.
Evropska komisija je u junu najavila nove smjernice za tehnološke kompanije, uključujući i sam Facebook, kako ubuduće moraju da podnose mjesečne izveštaje o načinu na koji postupaju sa dezinformacijama o koronavirusu.
Ogorčenje u SAD zbog smrti Flojda dovelo je do neviđene reakcije korporacija širom sveta.
Organizatori kampanje kažu da su pozvali američke saveznike, medijske i telekomunikacione kompanije da se pridruže kampanji. Facebook je priznao da ima još posla i da treba dodatno raditi na alatima za borbu protiv govora mržnje.