U novoj akciji Europola koja je sprovedena razbijena je mreža krijumčara migranata.
Kako piše na stranici Europola, dana 4. decembra 2024., operacija u kojoj su učestvovali organi za provođenje zakona i pravosudni organi Francuske i Njemačke, a koordinirali su Europol i Eurojust, ciljala je na veliku kriminalnu mrežu uključenu u aktivnosti krijumčarenja migranata preko Lamanša.
Istraga koju su predvodili Francuzi fokusirala se na iračko-kurdsku mrežu za koju se sumnja da je ilegalno krijumčarila migrante s Bliskog istoka i istočne Afrike iz Francuske u Ujedinjeno Kraljevstvo koristeći čamce na napuhavanje niske kvalitete koji nisu certificirani iz EU.
Izvršena racija
Preko 500 policajaca njemačke savezne policije (Bundespolizei) izvršilo je raciju u nekoliko kuća i skladišnih prostora pod nalozima za pretres i hapšenje koje je izdao francuski sud u Lilu i izvršeni pod nadzorom Ureda javnog tužioca u Dizeldorfu.
Preko 20 francuskih istražitelja iz francuske granične policije (OLTIM), jedan analitičar iz njemačke kriminalističke policije (BKA) i tri eksperta Europola raspoređeni su u njemačke regije Sjeverna Rajna-Vestfalija i Baden-Vurtemberg (Baden-Württemberg) da podrže operativne aktivnosti na terenu. Jedan britanski istražitelj je također bio prisutan kao posmatrač.
Dan akcije doveo je do 13 hapšenja (8 hapšenja u Njemačkoj prema francuskom sudskom nalogu i 5 u Francuskoj), uključujući 1 metu visoke vrijednosti.
U Njemačkoj je pretraženo 25 lokacija (15 kuća i 10 skladišta).
Zapljena opreme uključuje: 21 čamac na napuhavanje, 24 motora i 76 prsluka za spašavanje, kao i preko 600 zračnica i 100 zračnih pumpi.
Ostale zapljene uključuju: oko 70.000 eura u gotovini, zlato u vrijednosti više od 5.000 eura i preko 40 elektronskih uređaja.
Bili u Njemačkoj
Istraga, pokrenuta 2024. godine, otkrila je da su osumnjičeni, irački i sirijski državljani kurdskog porijekla, bili u Njemačkoj.
Daljnja istraga i razmjena informacija pokazala je da su organizirali kupovinu i transport čamaca na napuhavanje, koji nisu bili pogodni za tržište EU, iz Turske preko Francuske za skladištenje u Njemačkoj.