UMJETNOST

Kritički radikalna i hrabra poetika na 58. festivalu MESS

"Bordel Balkan" je baziran na Eshilovom djelu Orestija i transformisan u novom kontekstu – onom balkanskom

Detalj iz predstave "Leptir". MESS

Piše: E. B.

25.9.2018


U mnoštvu teatarskih izričaja, 58. izdanje Internacionalnog teatarskogfestivala MESS donosi i predstave koje provociraju oštre reakcije svojom kritičkom radikalnom i hrabrom poetikom kao što su predstave Narodnog pozorišta Priština "Bordel Balkan" Andrasa Urbana koji je režirao i predstavu "Leptir" Kraljevskog pozorišta Zetski dom, te Ono što nedostaje Zagrebačkog kazališta mladih u režiji Selme Spahić, dok predstava Narodnog pozorišta Beograd "Carstvo mraka" čiju režiju potpisuje Igor Torbica, postavlja svjetonazorska pitanja o okrutnosti svijeta kojim smo okruženi, o životu i sposobnosti čovjeka da preživi radikalno zlo.


"Bordel Balkan" je baziran na Eshilovom djelu Orestija i transformisan u novom kontekstu – onom balkanskom. Predstava se suočava sa moralnim transgresijama i lažnim uvjerenjima. Predmet predstave je post-ratni period u Staroj Grčkoj, kao i post – ratni period Balkana (nakon ’90-ih). Povlači se paralela između ta dva značajno divergentna historijska momenta kako bi nas podsjetila na sličnost rata kao koncepta, kao mašinerije uništenja koja dovodi moć onima koji govore najglasnije. "Bordel Balkan" dovodi mračnu stranu i vrlo pesimističan nazor sa područja Balkana. Likovi u performansu predaju se sudbini i nesvjesno padaju u stanje nesreće i uništenja. Na programu 58. MESS-a predstava je u petak, 5.10. u 19 sati i 30 minuta na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.



Drama "Leptir" Aleksandra Radunovića beskompromisno dekonstruiše pojam porodice. Čovjek, unutar vlastite nesposobnosti da se obračuna sa tradicionalnim pristupom društvu, nije u stanju da postane adekvatno Ja, autentično lice osnovne zajednice. Da prihvati onog drugog s kojim treba da čini onu prvobitnu ćeliju društva, koja svakako nije namijenjena za destrukciju već za stvaranje. Tradicija, društvo, država, javni prostor, sve to je ušlo u intimu, tako da je i ona postala javna. A nove generacije stradaju, i stradaju iznova. Predstava je na programu u ponedjeljak, 1. oktobra u 20 sati na sceni Pozorišta mladih Sarajevo.


- Predstava je napeta i uzbudljiva i gleda se bez daha, premda se u njoj ne ruše svjetovi, a nema ni velikih društvenih ili političkih događaja. No uzbudljivost i napetost dali su joj odličan Zajecov tekst i inovativna režija sarajevske redateljice Selme Spahić, koja je u ovoj svojoj prvoj zagrebačkoj režiji na sceni stvorila uvjerljiv i pomalo iščašeni svijet rastrzanih obiteljskih odnosa, bračnih lomova i potrage za spolnim identitetima, napisala je Nina Ožegović, za T-portal o predstavi Ono što nedostaje, koja je na programu Festivala MESS u ponedjeljak, 1. oktobra, sa dvije izvedbe u 18 i 21 sat na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.


Carstvo mraka je priča o ljudskom životu u bijedi i sposobnosti čovjeka da čini radikalno zlo. Predstava nam pokazuje šta se desi sa ljudima koji bivaju nevidljivi. Kako se oni nose za mrakom koji imaju u sebi, i postavlja nam pitanje da li je moguće izboriti se sa tamom i okrutnošću kojom smo okruženi. Svoju izvedbu na 58. MESS-u imat će u četvrtak, 4.10. u 19 sati i 30 minuta na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo.




Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.