Vodeći švedski dnevnik Aftonbladet objavio je žestoku kolumnu o slavljenju osuđenog ratnog zločinca Slobodana Praljka u Hrvatskoj koju potpisuje Peter Kadmahamar (Kadhammar), jedan od najpoznatijih švedskih novinara i autor knjige o Srebrenici.
Aftonbladet je jedan od najtiražnijih dnevnih listova Skandinavije koji svaki dan ima oko tri i pol miliona čitalaca, a politički predstavlja glas lijevoliberalne Švedske, prenosi Index.hr.
Kadhamar piše da je Hrvatska slavljenjem Praljka pljunula Švedsku i Europsku uniju u lice, ali da i dalje voli evropski novac.
- Može se reći da je njegovo javno samoubistvo nastavak politike nihilizma i razaranja koja je karakterizirala rat u Bosni i Hercegovini”, objavio je Aftonbladet i podsjeća da je u haškoj presudi utvrđeno da su Praljak i ostali iz hercegovačke šestorke osuđeni za “dugi niz zločina: protjerivanje civila, zatvaranje ljudi u logore, ubijanje i uništavanje imovine, korištenje zarobljenika za rad i kao žive štitove, etničko čišćenje muslimanskog stanovništva-.
Naglašava se da je cijela priča “o ratnom zločincu” mogla završiti Praljkovim samoubistvo, ali predsjednica Hrvatske Kolinda Grabar Kitarović zbog toga je prekinula službenu posjetu Islandu i onda izjavila da Praljkov čin udara u srce hrvatskog naroda, dok je premijer Andrej Plenković javno izjavio saučešće “porodici ubice”. Izražava se šok što se u saboru održala minuta šutnje i što se na glavnom zagrebačkom trgu pod Praljkovom slikom pale svijeće.
U Hrvatskoj je zavladao kult mrtvog ubice
Nakon toga se Hrvatsku smješta u kontekst zemalja poput Poljske i Mađarske, u kojima je ugrožena demokratija, te Bugarske i Rumunije, koje su “poznate samo po korupciji i izvozu prosjaka”.
Čelnike EU-a kritizira se što su smatrali da će sve navedene zemlje postati uspješne liberalne demokratije i da im je sudbina biti dio Unije. Napominje se i da sve navedene zemlje jesu različite, ali da imaju nešto zajedničko - vole evropski novac.
Riječ je o jednom od najžešćih komentara objavljenih u stranim medijima o situaciji u Hrvatskoj, u kojem se proziva predsjednicu i premijera kao razlog negativnog hrvatskog imidža iz švedske perspektive. S obzirom na čitanost i utjecaj Aftonbladeta u cijeloj Skandinaviji, ovo je doslovno najgora moguća reklama za reputaciju Hrvatske.