HRVATSKA

Ćiro: Bio sam predodređen da budem najokorjeliji klerofašista, ali sam kao mlad shvatio šta valja

Igrali smo utakmicu u Beogradu kad je nestalo struje

Mirslav Ćiro Blažević. Arhiv

Avaz.ba / Novosti

30.5.2019

Kampanja SDSS-a na izborima za Evropski parlament, koju su pojedini mediji ocijenili kontroverznom, bila je vrlo potrebna današnjem hrvatskom društvu, saglasili su se učesnici tribine "Ćiro ispred vremena", održane prije dva dana u Zagrebu.

Trener nad trenerima, kako opisuju legendarnog Miroslava Ćiru Blaževića, koji je u videospotu SDSS-a pozvao građane na jednakost, svoj je potez objasnio "potrebom za ljubavlju".

- U današnjem društvu svi se bore za egzistenciju i žalosno je što nemaju svijesti o tome šta se događa drugima. Ja sam bio predodređen da budem najokorjeliji klerofašista, jer su mi braća bila u ustašama, ali sam kao mlad shvatio šta valja, a šta ne valja. Sportaši nisu šovinisti, oni se ne mrze i viteški se bore. Igrali smo utakmicu u Beogradu kad je nestalo struje, pa su srpski reprezentativci čuvali svoje hrvatske kolege - rekao je Ćiro, evocirajući uspomene na 1999. godinu i susret tadašnje SR Jugoslavije i Hrvatske na Marakani.

- Sve što se događalo oko kampanje pokazuje da i dalje živimo u devedesetima. SDSS-ova je kampanja bila najbolja jer nas je sve postavila pred ogledalo da raspravimo o problemu kako je biti Srbin u Hrvatskoj - rekao je glavni urednik "Večernjeg lista" Dražen Klarić, ističući da, prema njegovom mišljenju, kampanja nije bila provokativna.

Na pitanje koliko su mladi, koji nisu ni bili rođeni u vrijeme rata, u smislu nacionalizma radikalniji od starijih, Klarić je odgovorio da mladi ne razumiju šta uzvikuju. Nada se, također, da većina ljudi razumije zašto je kampanja bila potrebna.

Sociolog Dražen Lalić naglasio je kako je u kampanji zapažena riječ "jednakost". Lalić je podsjetio da je Hrvatska dvostruko poratno društvo – Drugog svjetskog i Domovinskog rata.

- Šovinistima rat nikad neće završiti jer im se to ne isplati i razlog je njihovog življenja. Zato se trebamo ugledati na Nijemce i Francuze koji su se klali, ali sada sarađuju i kičma su Evrope - rekao je Lalić.

On je naveo da su SDP i HDZ osvojili dva puta manje glasova nego ranije, istakavši da su se "glasovi disperzirali" i da je "politička scena pluralistička".

- Dobro je što je više ljudi izašlo na izbore, ne samo u Hrvatskoj nego u cijeloj EU. Ali ne želim povrat desnice i stanje kakvo je bilo 2015. - zaključio je Lalić komentirajući rezultate evropskih izbora.

Prema mišljenju sukreatora SDSS-ove kampanje, grafičkog dizajnera Igora Stanišljevića, kampanja govori o samom društvu. 

On je naveo da kampanja ne može biti provokativna s običnim pitanjem: "Kako se osjećaju Srbi u Hrvatskoj", koji nikom ništa nisu učinili, a moraju gledati grafite mržnje na plakatima.

- Pojavio se grafit "Zakoljite srpsku djecu", koji je šokirao sve. Mnogo gore je što nas je šokirao tek taj grafit, jer "Srbe na vrbe" već shvatamo kao nešto normalno. Cilj kampanje nije bio samo osvajanje mandata nego postavljanje pitanja i pozivanje na određenje prema politici - zaključio je Stanišljević.


Vlasnik autorskih prava © avaz-roto press d.o.o.
ISSN 1840-3522.
Zabranjeno preuzimanje sadržaja bez dozvole izdavača.