Mitropolit Crnogorske pravoslavne crkve Mihailo optužio je politikante da su pokušali da instrumentalizuju smrt vladike Amfilohija i patrijarha Irineja, upokojenih od posljedica zaraze Covidom, i to u nacionalističke svrhe, na duboko nepravoslavan način, prenosi CdM.
- Kad će Gospod i koga prizvati k sebi nije u našoj moći da sudimo. Bog sami to zna i mi smo tu nemoćni. Zato sam zapanjen i žalostan, što zbog manipulacija koje su se nedavno činile s vjerujućim koji su se pozivali na masovne vjerske skupove, što zbog manipulacija s datumima smrti mitropolita srpske crkve u Crnoj Gori Amfilohija i njenoga patrijarha Irineja - kazao je mitropolit Mihailo u saopćenju.
Tako se, ističe on, s vjernicima manipuliše na dva načina.
- Prvi: oni koji su tvrdili da se na vjerskim skupovima ne može zaraziti Covidom, manipulisali su vjerujućima u političke svrhe, ne vodeći računa o njihovom zdravlju, samo da bi se na avgustovskim izborima dokopali vlasti, i dokopali su se. Vjernici su dovođeni u smrtnu opasnost, nanošena štetu našoj pravoslavnoj vjeri i sablažnjavana je javnost. Jer su neodgovorni i zlonamjerni uvjeravali vjernike, ne samo da se koronavirusom ne mogu zaraziti na masovnim vjerskim skupovima ukoliko imaju vjeru, nego i da se ne mogu zaraziti ukoliko se pričešćuju istom pričesnom kašičicom - kazao je Mihailo.
Nažalost, dodaje, smrti srpskoga mitropolita Amfilohija i patrijarha Irineja, pokazale su i dokazale da o tome ne odlučuju ni visoki ni niži klirici, a posebno ne političari, nego je odluka u božjim rukama.
Kako je dodao Mihailo, drugi način manipulacije, kao i prvi za svaku je osudu.
- Tim politikantima nije bilo dovoljno što su nezakonitim i neodgovornim odnosom prema mjerama NKT-a izazvali više smrtnih slučajeva, nego su pokušali i da instrumentalizuju smrt vladike Amfilohija i patrijarha Irineja, upokojenih od posljedica zaraze Covidom, i to u nacionalističke svrhe, na duboko nepravoslavan način - ističe Mihailo.
On dalje navodi da se smrt pokojnoga mitropolita Amfilohija koji je umro 29. oktobra krila samo da bi udesili da objave da je umro 31. oktobra, na dan kad se svojevremeno predstavio Sveti Petar Cetinjski.
- Preduhitrli su ih mediji koji su objavili njegovu smrt istoga trena, i doveli ih u nezgodan položaj, pa su kao datum smrti uzeli naredni dan - navodi mitropolit Mihailo.
Prema njegovim riječima, i sa patrijarhom Irinejem koji je umro 19. novembra je isti slučaj.
- Pokušali su da sakriju datum smrti da bi je povezali s Aranđelovdanom 21. novembra, ali su ih i u ovome slučaju mediji preduhitrili, i prislili da objave smrt, i u ovom slučaju s danom zakašnjenja. Sve ovo s ciljem da njihovu smrt povežu s ova dva važna crkvena datuma i tumače kao božju milost koja se izliva, posebno na ovu dvojicu visokih klirika, koji se tako tobože preporučuju za svetitelje. Već su objavili da kao i Grci i Crnogorci imaju tri jerarha: Svetoga Petra Cetinskoga, Njegoša i vladiku Amfilohija, iako ovome trećemu nije mjesto među crnogorskim jerarsima. Jer su kao umrli istoga dana što je navodno krunski dokaz posebne božje milosti koja se izliva na Srpsku crkvu u Crnoj Gori i njene čelnike - navodi Mihailo.
On poziva i moli nerazumne i neodgovorne prema pravoslavnoj vjeri da se urazume i “ne dovode u vezu što se ne može dovesti, da ne šire sablazan među vjerujućim da narod ne bi otpadao od vjere naše pravoslavne”.
- Neka se śete riječi iz Svetoga Pisma: “Vjera tvoja pomože ti, ali vjera bez djela ne pomaže nikome - zaključio je Mihailo, prenosi CdM.